י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כל אחד דואג לעצמו

יהדות התורה דחתה הצעת ש"ס ל'בלוק חרדי'. בש"ס מתלוננים על ניסיונות השפלה מצד 'קדימה'

כל מפלגה והיעדים שלו. ישי וליצמן (צילום: באדיבות עיתון 'משפחה')
כל מפלגה והיעדים שלו. ישי וליצמן (צילום: באדיבות עיתון 'משפחה')

כחלק מניסיונותיה להשיג את תיק הפנים, עשתה אתמול ש"ס ניסיון נוסף להקים 'בלוק חרדי' עם 'יהדות התורה', שתעמוד מאחורי הדרישה להפקיד את התיק בידי אלי ישי. אבל ב'יהדות התורה', שם כנראה מרוצים מההישגים המסתמנים בתחום התיקים, לא מיהרו לכונן ברית כזאת, ואמרו כי יצדדו בדרישות ש"ס בנוגע לקווי היסוד.

צוות המו"מ של יהדות התורה, בראשותו של עו"ד יעקב ויינרוט, ממשיך בינתיים במו"מ עם 'קדימה' על קווי היסוד. אתמול העביר ויינרוט ל'קדימה', את טיוטת ההסכם הקואליציוני, ובהם שני תיקונים עיקריים: בראש רשימת הדרישות של 'יהדות התורה' עומדת הסדרה בחוק של שירותי החינוך החרדיים ושירותי הדת. במסמך דורש ויינרוט לכלול בחוק גם את רשת 'החינוך העצמאי' ואת 'אל-המעיין', בנוסף לישיבות קטנות, סמינרים ומוסדות חינוך שעליהם כבר הוסכם.

ואילו בש"ס העניינים יגעים: אתמול נסוגה המפלגה מהדרישה להחזרת קצבאות הילדים לרמתן לפני תחילת הקיצוץ בשנת 2002, והודיעה כי תסתפק בביטול הקיצוץ המתוכנן עד 2009, ובהחזרת הקצבאות לרמתן בשנת 2005. ראש צוות המו"מ של ש"ס, עו"ד דוד גלס, מסר את הדברים בפגישה שהתקיימה אתמול בלילה עם עוזריו של אהוד אולמרט, עובד יחזקאל וחגי אליאס.

לפני הפגישה עם צוות המו"מ של 'קדימה' קיימה צמרת ש"ס סדרת התייעצויות, שהוקדשו גם לבקרת נזקים, לאור העובדה שהמו"מ עם 'קדימה' נראה עגום, ומעורר התמרמרות בתוך המפלגה.

לצד הפגישה הלילית עם עוזריו של אולמרט, ניסה אתמול ישי לקבוע פגישה עם אולמרט, אולם בינתיים ללא הצלחה. ישי ממשיך להתעקש על תיק הפנים ועל הקצבאות, אבל במפלגה יש המביעים פסימיות ומודאגים שעוד ועוד נכסים יחמקו מידיה.

בש"ס מתלוננים גם על ניסיונות השפלה מצד 'קדימה'. בפגישה הלילית התקומם גלס על ההצעה שהעביר צוות המו"מ של 'קדימה', לפיה יופקדו בידי ש"ס שלושה תיקים בממשלה ותפקיד סגן שר, או לחילופין, ארבעה שרים ובהם שניים בלי תיק. על הפרק עומדים תיקי התמ"ת, הבינוי והשיכון והתקשורת.

גלס טוען, שהמפתח של שלושה שרים ל-12 הח"כים של המפלגה מפר את עקרון השוויון בין השותפות הקואליציוניות, לאחר שמפלגת העבודה קיבלה לפי מפתח של שר לכל שניים וחצי חברי כנסת. לדברי מקורות בש"ס, הרב עובדיה יוסף הורה לגלס להתעקש על שוויון בחלוקת התיקים.

הניהול הרשלני במו"מ מול 'קדימה', מעורר ביקורת פנימית כלפי היו"ר אלי ישי. במפלגה מבקרים גם את ריבוי הערוצים עם 'קדימה' - החשאיים והגלויים.

קישורים:
עוד ידיעות פוליטיות - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד