י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"ליקוי מאורות"

ראשי הסמינרים זועמים על ההוראה להפסקת הרישום. "זה ליקוי מאורות. הגרי"ש אלישיב לא נתן את ההוראה"

"לא הורה".  הגרי"ש אלישיב
"לא הורה". הגרי"ש אלישיב

"הגרי"ש אלישיב לא נתן את ההוראה", כך אומר היום גורם בכיר בהנהלת הסמינרים בירושלים, לאור הפרסומים על הוראת הגרי"ש להפסיק את הרישום בסמינרים של 'בית-יעקב', עד להודעה חדשה.

בהודעה שפורסמה היום ב'יתד נאמן' נכתב: "על דעת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, הוחלט על הפסקת כל הליכי הרישום של כיתות ט' לסמינרים בירושלים – לשנת תשס"ז, כולל מבחנים ראיונות ותשלומים, עד להודעה חדשה". על ההודעה חתומים הרב רפאל רייכמן והרב אריה דביר מועדת הרבנים.

מה גרם להחלטה הפתאומית? זו השאלה שנותרה ללא מענה, בעוד לדעת ראשי הסמינרים, הגרי"ש אלישיב כלל לא נתן את ההוראה.

היו שסברו, כי ההוראה התקבלה בעקבות פסיקת בית המשפט לעניינים מנהליים מאתמול, אשר הורה למשרד החינוך ולעיריית ירושלים להדק את צעדי הפיקוח על רשת הסמינרים החרדית לבנות 'בית יעקב', ובכך להפסיק את האפליה העדתית הנהוגה ברשת.

אולם, ככל הנראה, סיבה זו לא היתה העילה להוראה החד-משמעית והפתאומית.

על-פי מידע שהגיע ל'בחרדי חרדים', ועדת הרבנים המטפלת בנושא, קיבלה אתמול תלונות רבות מהורים לתלמידות, אשר טענו כי השנה, תנאי הקבלה והתשלום לסמינרים קשים מנשוא. אתמול נערכו מבחני הקבלה לסמינרים, והתלמידות שחזרו לביתן התלוננו כי רמת הקושי בהם היתה בלתי אפשרית.

בעקבות תלונות אלו, פנו הרבנים המטפלים בנושא אל הגרי"ש אלישיב, והוא הורה להפסיק את הרישום עד להודעה חדשה.

ראשי הסמינרים אינם מקבלים את ההוראה ככתבה וכלשונה, והם זועמים על הרב רייכמן והרב דביר. הם גם לא חוסכים בביטויים קשים ביותר נגד חברי ועדת הרבנים.

"אני לא מאמין שהרב אלישיב נתן כזו הוראה", אומר גורם בכיר בהנהלת הסמינרים. "יש כאן ליקוי מאורות. אם זה היה נכון, הגרי"ש היה קורא לנו ואומר לנו מה הדרישות ומה הבעיות. יש כאן מעשה רמאות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד