י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גוטרמן מסתבך

אחרי ההכחשות, הפרקליטות מודה: המשטרה פתחה בחקירה בפרשת הבניה הבלתי-חוקית במודיעין-עילית

"הפקרות תכנונית וחוקית". יעקב גוטרמן
"הפקרות תכנונית וחוקית". יעקב גוטרמן

פרשת הבניה הבלתי חוקית במודיעין עילית עברה לטיפול המשטרה. היחידה לחקירות הונאה במשטרה פתחה בחקירה פלילית בפרשת הבניה הבלתי חוקית בפרויקטים במתתיהו מזרח של 'חפציבה' ו'גרין פארק'. כך מסרה פרקליטות המדינה לבג"צ, בתשובתה לצו על תנאי שהוצא לבקשת תנועת 'שלום עכשיו'.

על פי דיווח בעיתון 'הארץ', החקירה מתמקדת בראש מועצת מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, ובבכירים נוספים במועצה, ביזמים ובחברות בנייה גדולות, בסוחרי קרקעות יהודים שרכשו אדמות פרטיות של פלסטינים, בעורכי דין ובעמותות מתנחלים שעוסקות ב'גאולת קרקעות'.

המשטרה חוקרת את החשד, כי גוטרמן וגורמים אחרים במועצה, נתנו יד לבנייה לא חוקית בהיקף חסר תקדים. בין השאר, מדובר במכתב שבו התריע היועץ המשפטי של המועצה המקומית כי יזמים בונים "בניינים שלמים ללא היתר בידיעתך המלאה ותוך הפקרות תכנונית וחוקית". בדו"ח ששלח למשרד הפנים כתב מבקר המועצה, כי הבנייה בפרויקט החדש מתנהלת בניגוד לתוכנית בניין עיר המאושרת וחורגת ממנה "בהיקף ניכר".

בינתיים, בעקבות צו בג"צ, הוקפא לחלוטין המשך הבנייה והאכלוס של המשפחות, ואף הפרקליטות הודיעה לבג"ץ כי אינה מתנגדת להמשך הצו. עם זאת, הפרקליטות מבקשת מבג"ץ שלא להורות על הריסת המבנים הלא חוקיים שבנייתם הושלמה ואת אלה שמצויים בשלבי בנייה מתקדמים, או לפנות מהם את הדיירים.

בשלבים המשפטיים הראשונים, לא היה ברור האם אכן תיפתח חקירה פלילית בנושא, וזאת לאור ריבוי הגורמים והאישים המעורבים בפרשה. גורמים במועצת מודיעין עילית גם הכחישו את הידיעה שפורסמה בעבר ב'בחדרי חרדים', שעל-פיה, גם גוטרמן עתיד להיחקר בפרשת הבניה הבלתי חוקית. אולם כאמור, בהודעה רשמית של הפרקליטות נאמר, כי נפתחה חקירת משטרה בנושא המתמקדת בראש המועצה.

וזו לא הפרשה הפלילית היחידה בה גוטרמן הסתבך פלילית. פרשיה נוספת, בה הוא חשוד שהתמנה לראשות מועצת מודיעין עילית על סמך מצג שווא שהוא מתגורר בעיר, עלולה לההדיר שינה מעיניו. על פי דיווח 'הארץ', בימים אלה משלימים את הכנת כתב האישום שיוגש נגדו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד