י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המחטף של אולמרט

אלי ישי קיבל 'מתנה' מיוחדת מקודמו, אהוד אולמרט – ייקור הלחם ב-7%. "שמעתי על כך בתקשורת"

"מנהיג חברתי"? נמתין להחלטה. אלי ישי
"מנהיג חברתי"? נמתין להחלטה. אלי ישי

יו"ר ש"ס אלי ישי, קיבל 'מתנה' מיוחדת עם כניסתו לכהונתו כשר התמ"ת – ייקור הלחם ב-7%.

ישי טוען שלא עודכן על כך, ערב כניסתו לתפקידו, וכי הוא מתנגד לייקור הלחם, ומי שחתם על העלאת מחיר הלחם הוא ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אשר עשה זאת יממה בלבד לפני שהעביר את שרביט המשרד לאלי ישי.

הליכוד כבר הודיע שיגיש הצעת אי אימון, ובכך יקבע שיא חדש של כל הזמנים: עוד בטרם חלפו ימים ספורים ממועד הצגת הממשלה החדשה, והיא כבר תעמוד למבחן הכנסת.

אך אל דאגה. גם סיעת ש"ס והעומד בראשה, שהודיע כי הוא מתנגד לייקור הלחם, לא יצביעו נגד ממשלת אולמרט.

לא ברור עדיין האם ניסה אולמרט, שחתם על הצו, לגלגל את האחריות לפתחו של מחליפו, והאם ישי היה מודע לכוונה לייקר את הלחם לפני שנכנס לתפקיד, והוא זה שביקש מאולמרט שלא להביך אותו עם כניסתו לכהונת שר התמ"ת.

אלי ישי עצמו הגיב על הסערה החדשה ואמר, כי מתנגד באופן קבוע ונחרץ להעלאת מחיר הלחם, וכי הוא רואה באופן תמוה ביותר את העובדה שההחלטה נתקבלה זמן קצר לפני כניסתו לתפקיד. " "ההחלטה התקבלה בסתר - בימי ממשלת המעבר, לפני כניסתי לתפקיד. זו שערורייה. ההחלטה פוגעת קשה במשפחות ברוכות הילדים בכך שמתייקר הלחם הבסיסי", אמר ישי, ששוקל כעת כיצד לפעול והאם יש לו עדיין אפשרות לשנות את ההחלטה.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מ'העבודה', דווקא מאמינה לאלי ישי, כשהוא טוען שנודע לו על ייקור הלחם מכלי התקשורת. היא גם ציינה, שאין לה כל ספק שאלי ישי מודע לעוול הגדול שנעשה כאן, וכי עליו לבטל מיד את המחטף של אולמרט, "ובכך להוכיח שהמפלגות החרדיות בקואליציה מהוות משקל-נגד ראוי לכוונות הברורות של אולמרט להעמיק עוד יותר את הפערים החברתיים".

מי שחוגג עתה על ייקור הלחם, הן מפלגות האופוזיציה - הליכוד, האיחוד הלאומי-מפד"ל, מר"צ, ואפילו יו"ר סיעת 'יהדות התורה" ח"כ יעקב ליצמן מקווה שאלי ישי יבטל את ההחלטה. ואילו יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב: "עוד בטרם יבשה הדיו על חתימותיהן של 'השרים החברתיים', התברר כי הדאגה לחלשים וההצהרות החברתיות נשארו סיסמאות בחירות ריקות". לדבריו, "מדובר בהחלטה אטומה וחסרת רגישות".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "העלאת מחירי הלחם הייתה מיועדת להיות בשיעור 14 אחוזים, בגין הפסדי המאפיות. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בא למעשה לקראת ציבור הצרכנים על ידי כך שקיבל את המלצת ועדת המחירים הבין-משרדית וקבע שעל רשתות השיווק לספוג חצי משיעור ההעלאה, בסך שבעה אחוזים".

עכשיו נותר רק לראות האם ה'מנהיג החברתי' אלי ישי, אכן ישנה את ההחלטה, ויבטל את ייקור הלחם.

קישורים:
עוד 'פוליטי'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד