י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'יום חג' לפינדרוס

יולי תמיר הבטיחה וגם רוצה לקיים. היום הודיעה: "אפעל להרחיב את מפעל ההזנה לכל ילדי ישראל"

"זהו יום חג". פינדרוס
"זהו יום חג". פינדרוס

לפני ארבעה חודשים בדיוק, הגיעה שרת החינוך יולי תמיר, אז ח"כית ממפלגת העבודה לביתר עילית. היא לא הסתירה את התרגשותה כשקיבלה מידיו של ראש העיר יצחק פינדרוס תעודת 'אזרחות כבוד. בכך היתה לאשה הראשונה שקיבלה אזרחות כבוד בעיר. קדמו לה רק ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר והרב מנחם פרוש.

לא לחינם נקט פינדרוס בצעד לא שיגרתי זה. מאבקו הממושך כדי להרחיב את מפעל ההזנה גם לילדים החרדיים נתקל בקיר האטום של בג"צ.

מספר חודשים קודם לכן החליט בית המשפט העליון, בהרכב בראשות השופט לשעבר מישאל חשין, כי מוסדות החינוך החרדיים אינם זכאים לקבל את ארוחת הצהריים, אותה מקבלים כל יתר ילדי ישראל.

חשין אף נימק את החלטתו ואמר, כי מאחר שהורי התלמידים החרדיים בחרו שלא לתת לילדיהם חינוך ממלכתי, "שלא יבואו בטענה שאין מזכים אותם בארוחה".

חברת הכנסת יולי תמיר היתה נציגת הציבור הבולטת, שהביעה עמדה פומבית ונחרצת בעד מפעל ההזנה לילדים החרדיים, ואף נרתמה בכל כוחותיה ויכולותיה כדי לקדם את הנושא.

היא אף מתחה ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ ואמרה, כי כל עוד מדינת ישראל מאפשרת את קיומם של זרמי החינוך השונים, ואין חינוך ציבורי אחיד, אסור להפלות ולמנוע ארוחה חמה מילד חרדי.

תמיר הוסיפה ואמרה: "זה נראה לי בלתי סביר ולא אחראי למנוע מהילדים ארוחה חמה, כאשר אין להם אפשרות ללכת למוסד ממלכתי, כי אין כזה בביתר עלית".

פינדרוס לא נשאר חייב, והזמין את תמיר לקבל תואר 'אזרחות כבוד' של העיר ביתר עילית. בדברי ברכתו אמר, כי על אף היותה חברת מפלגת 'העבודה', נרתמה תמיר לסייע למען ילדי העיר, והובילה את המאבק החברתי למען המשך הפעלת מפעל ההזנה בעיר. "על אף שטרם הגענו להשלמת הפרויקט, ראויה הגב' תמיר להתכבד ב'אזרחות כבוד' על סיועה הרב".

תמיר, שהתרגשה מהמעמד, אמרה כי אף שקיימים חילוקי דעות בינה לבין הציבור החרדי, אסור לערב בהם את הילדים הזקוקים למנה חמה. "זהו מפעל חברתי מהמעלה הראשונה, שנועד לסייע למשפחות החלשות, ללא הבדלים בין הציבורים השונים".

היום, דקות ספורות לפני שנכנסה לתפקיד שרת החינוך, אמרה תמיר: "אפעל להרחיב את מפעל ההזנה לכל ילדי ישראל. כל ילד בעיני הוא ילד, בין אם הוא יהודי, ערבי, או חרדי. אני מאמינה שכל ילד בישראל זכאי לקבל ארוחה חמה. אני מאוד מקווה שנגיע ליום שלא בג"צ יקבע את המדיניות שלנו, שאנחנו נסכים ונוכל שתהיה לנו את האפשרות הכלכלית להפוך את המערכת לשוויונית באמת, למערכת שכולנו נהיה גאים בה".

בכך הוכיחה תמיר, שהיא אינה רק נאה דורשת, אלא אף מקיימת.

גם הפעם מיהר פינדרוס לשבח את תמיר ואמר: "בשבילי זהו יום חג שגב' תמיר מתמנה לתפקיד. אנחנו מאוד שמחים שאשה שהובילה מאבק של שוויון נכנסת למשרד החינוך".

קישורים:
יולי אזרחית כבוד של ביתר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד