י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פשיטה על המועצה הדתית

פרסום ראשון: חוקרי יאח"ה פשטו על המועצה הדתית והחרימו מסמכים רבים ומחשבים של הרבנים רלבג ופולק

צו החיפוש שנתן בית המשפט (לחץ להגדלה)
צו החיפוש שנתן בית המשפט (לחץ להגדלה)



צוות מורחב של היחידה הארצית לחקירות הונאה, פשט לפני שעה קלה על משרדו של יו"ר המועצה הדתית לשעבר בירושלים, הרב יצחק רלבג, שם חיפשו החוקרים את המחשב שהיה בשימושו של סגנו, כיום סגן ראש עיריית ירושלים, הרב יהושע פולק. החוקרים החרימו מחשבים ומסמכים רבים.

התלונות נגד רלבג ופולק, הוגשו במסגרת המלחמה החריפה שמתנהלת מזה תקופה ארוכה במועצה הדתית בירושלים. ככל הידוע, התלונות מתייחסות לשנים 2000-1-2 ולדברי המתלוננים, קיים חשד, לכאורה, כי השניים עשו שימוש בכספי המועצה הדתית לצרכים פרטיים.

בשעות הבוקר, הגיעו החוקרים במקביל למשרדו של הרב רלבג במועצה הדתית, וכשמצאו את הלשכה נעולה, התקשרו לביתו והודיעו לו, כי במידה ולא יגיע באופן מיידי ללשכה, יפתחו אותה בכוח.

הרב רלבג מיהר להגיע ללשכה, ושני חוקרים נכנסו ללשכה והחלו להחרים שם מסמכים. לדברי מקורות שונים, החוקרים חיפשו במשרדו של רלבג את המחשב של הרב יהושע פולק, אשר הועבר ללשכתו של רלבג. לדבריהם. החקירה מתמקדת דווקא בפעילותו של פולק.

עדי ראיה שהיו במקום דיווחו, כי הרב רלבג נראה מפוחד מאוד. צוות נוסף של חוקרות הגיע למשרדי הנהלת החשבונות של המועצה הדתית, והחלו לאסוף תיקים וכן מחשבים.

אחד החוקרים אמר לאחד מעובדי המועצה הדתית בעת שהמתין לבואו של רלבג, כי צוות חוקרים נוסף נמצא בלשכתו של סגן ראש עיריית ירושלים הרב יהושע פולק, שכיהן כסגנו של הרב רלבג באותן שנים, אולם אין לכך אישור מכל מקור אחר.

"תקווה שהחשדות יתגלו כמופרכות"


בהודעה לעיתונות ששיגרה המועצה הדתית בירושלים נאמר: חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו למשרדי המועצה הדתית בירושלים במסגרת חקירתם נגד ההנהלה הקודמת במועצה הדתית עם צו חתום בידי שופט במטרה לקבל מסמכים הנוגעים לפעילות ההנהלה הקודמת בשנים 1998-2002 .

נדגיש, החקירה אינה קשורה כלל ועיקר לעובדי המועצה הדתית של היום ולהנהלת המועצה הדתית הנוכחית.

יו"ר המועצה הדתית ירושלים, עו"ד משה יצחק אוסדיטשר מסר, כי ההנהלה כולה תקווה שהחשדות יתגלו כמופרכות ואנשי ההנהלה הקודמת יצאו נקיים מהחקירה.

קישורים:
עוד ידיעות מהארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד