כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מסתפקים במועט

בחורי ישיבת 'מיר' יסתפקו באוכל הישיבתי. ראש הישיבה אסר על התלמידים לקנות אוכל במסעדות

ישיבת מיר. צילום: מנח זרקא
ישיבת מיר. צילום: מנח זרקא

בתוככי בתי המדרש של ישיבת 'מיר', הישיבה הגדולה בארץ, זהו מראה נפלא. אלפי בחורים ואברכים שוקדים על תלמודם בהתמדה נפלאה. אך מבחוץ, ה'עולם הזה' פורח ומשגשג. מסעדות, קיוסקים, פיצריות ומכונות מזון, שתייה וסיגריות.

בישיבת מיר כ-4,000 בחורים ואברכים, חלקם הגדול תושבי חו"ל. האוכל הישיבתי, מסתבר, אינו ערב לחיכם, והם נהגו עד עתה למלא ולהתמלא במסעדות המשגשגות באזור ישיבת מיר.

בעיני ראש ישיבת מיר, הגאון רבי נתן צבי פינקל, היה הדבר פסול. בשיחה שנשא עם פתיחת זמן חורף, הוא אסר על תלמידי הישיבת להיכנס ולקנות בחנויות הסביבה בשעות הסדרים.

ההוראה החד-משמעית לחיזוק תלמידי הישיבה עלולה לגרום להפסקת המסחר המגשגשג באזור הישיבה, ולסגירת חנויות רבות. בני הישיבה יסתפקו במועט - באוכל הישיבתי, או יאלצו להצטופף בשעות בין-הסדרים בחנויות שעדיין ישארו פתוחות.

ב'קול החרדי' אף דווח על אירוע מעניין. עוד לפני שיחתו של ראש ישיבת מיר, הוא עבר ברחובות מאה שערים, וראה לנגד עיניו עבודות שיפוצים שנערכו במסעדה. מתוך דאגה לנזק כלכלי, הוא שלח למסור לבעלי המסעדה, כי יתכן והשקעה בזמן זה אינה כדאית, מאחר והוא עומד לאסור על הבחורים לצאת למסעדות בזמן הסדרים.

קישורים:
עוד מעולם הישיבות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד