כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ליצמן: מוותר על ועדת הכספים

העביר הצעה לצוות המו"מ של 'קדימה': בתמורה להחזרת קצבאות הילדים, אני מוותר על תפקיד היו"ר

מאתגר את 'קדימה'. ליצמן
מאתגר את 'קדימה'. ליצמן

ח"כ יעקב ליצמן סיפר הערב, כי העביר הצעה לצוות המו"מ של קדימה, לפיה בתמורה להחזרת קצבאות הילדים למצב שהיה לפני הקיצוצים, הוא מוותר על תפקידו כיו"ר וועדת הכספים. לדבריו, צוות המו"מ של קדימה עדיין לא קיבל את הצעתו. את הדברים אמר ליצמן בראיון למוטי לביא, ב'תוכנית המרכזית' של 'קול חי'.

קודם לכן אמר ח"כ ליצמן לערוץ 7, כי הוא מעריך שרוב הסיכויים הם שמפלגתו לא תצטרף לקואליציית אולמרט. "להערכתי", אמר ליצמן, "המצב כרגע הוא 60:40 שלא ניכנס. הסיכוי ירד בעשרה אחוז".

יהדות התורה דורשת להחזיר את הקצבאות לשיעור שבו עמדו לפני גזירות נתניהו. ב'קדימה' דוחים את הדרישה. ראש הממשלה אולמרט אמר לאנשי המפלגה כי החזרת הקצבאות היא עניין עקרוני "ולא בגלל שחסר כסף". עם זאת, נראה שאולמרט ריכך מעט את עמדתו בעניין זה. כרגע ממתינים ביהדות התורה לרעיונות של קדימה בנושא הקצבאות.

לפי ערוץ 7, ליצמן סובר שאין די בהישגים של ש"ס בנושא הקצבאות משום שלדעתו משרדי המשפטים והאוצר ימנעו את שחרורם של שני מיליארד השקלים שקדימה הבטיחה לש"ס בהסכם הקואליציוני.

נקודת מחלוקת נוספת היא דרישת המפלגה לחוק שיבטיח מימון בלתי תלוי לחינוך החרדי. בנושא זה הושגה הסכמה עקרונית אך עדיין מתנהל משא ומתן על הפרטים.

להערכת ליצמן המשא ומתן עם קדימה יוכרע בימים הקרובים. "נמצה את המשא ומתן עד סוף השבוע אבל לא נמשוך את זה. הם לא מאמינים אבל אני מוכן לשבת באופוזיציה".
,

קישורים:
עוד ידיעות פוליטיות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד