ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ממשיכים יחד

היחסים בין לבייב ובוימלגרין התערערו בגלל המנכ"ל. בוימלגרין הפעיל שריר ורכש את 'אזורים' - והמנכ"ל התפטר

"הכי הרבה כסף עשיתי עם לבייב". בוימלגרין ולבייב. צילום: COL
"הכי הרבה כסף עשיתי עם לבייב". בוימלגרין ולבייב. צילום: COL

הכל היה נראה כמו שותפות אידיאלית. שני המיליארדים החרדים, לב לבייב ושעיה ביומלגרין, ניהלו יחדיו עסקי נדל"ן ענפים בארה"ב, במסגרת פעילות 'אפריקה ישראל'.

אלא שלאדם שלישי, מנכ"ל 'אפריקה ישראל', פיני כהן, היו עימותים רבים עם שעיה בוימלגרין.

פיני כהן התפטר השבוע באופן מפתיע מתפקידו. בעיתונות הכלכלית לא ידעו בתחילה מה היה המניע לכך. עתה מסתבר, כי מהלך הרכישה של 'אזורים', המתחרה ל'אפריקה ישראל', היה שריר שהפעיל בוימלגרין נגד לבייב, בעקבות יחסיו עם המנכ"ל.

לבייב הבין את המסר. השותפות שלו עם בוימלגרין היתה חשובה לו יותר מאשר המשך כהונתו של המנכ"ל. לבייב נתן לכהן להבין כי הוא מעדיף להיפרד ממנו לשלום, לטובת המשך השותפות עם בוימלגרין.

בוימלגרין ולבייב רשמו הצלחות רבות בעסקים בארה"ב. בעיתון 'ניו-יורק טיימס' הגדירו את בוימלגרין כ"איש שגילה ל'אפריקה-ישראל' את אמריקה".

מנגד, גם פעילותו העסקית של בוימלגרין נסקה, ואם עד לפני חמש שנים בוימלגרין היה מעורב בפרוייקטים בעלות 50 מיליון דולר. עכשיו הוא שיחק במגרש הגדולים: פרוייקטים של 400 מיליון דולר. יחד עם עסקות עתידיות, שיתוף פעולה הנדל"ני בארה"ב בין בוימלגרין ללבייב עומד על 8 מיליארד דולר (4 מיליארד בלאס וגאס לבדה).

לפני כחודשיים הגיעה ידיעה שהציבה באור אחר את היחסים בין השניים. במהלך די-מפתיע, בוימלגרין נכנס באחת לשוק הנדל"ן הישראלי ורכש את חברת 'אזורים', תמורת 300 מיליון דולר מידי נוחי דנקנר. לבד, ללא לבייב.

'אזורים', כמו 'אפריקה-ישראל', עוסקת בהקמת שכונות מגורים סגורות, ולכן היה נראה כאילו שני השותפים הפנו עורף האחד לשני ומתחילים במאבק עסקי קשה על שוק הנדל"ן הישראלי.

בעיתונות החלו להתפרסם שמועות כי היחסים בין השניים התערערו וכי לא ימשיכו לעבוד ביחד. אולם שני הצדדים הכחישו וניסו להמעיט בניגודים שרכישה יצרה.

גם בהצהרות לעיתונות הכל היה נראה טוב ויפה. "הכי הרבה כסף בעסקים עשיתי עם לב לבייב, ולמדתי ממנו הרבה", אמר בוימלגרין. "לא הייתי מקים את 'אזורים' כדי להתחרות עם לבייב, אבל החברה כבר הייתה קיימת, והיא התאימה לנו", הוא אמר ל'ידיעות אחרונות'.

למרות המילים היפות, מהלך הרכישה של 'אזורים' על-ידי בוימלגרין, היה איתות ברור ללבייב, כי המנכ"ל לא מקובל על המיליארדר מאמריקה.

ואז, התפטר המנכ"ל של 'אפריקה ישראל', ובעיתונות הכלכלית גילו את הסיבה האמיתית ליחסים המעורערים בין השניים.

במוסף TheMarker של עיתון 'הארץ' נכתב, כי "לכהן היו כמה עימותים עם בוימלגרין, שבעקבותיהם החליט השותף האמריקני להיכנס לפעילות בישראל המתחרה באפריקה: הוא רכש את 'אזורים' מידי אי.די.בי והקפיץ את לבייב".

לבייב החליט לבחור בין השניים, והוא נתן לכהן כמה סיבות טובות להבין שהוא מעדיף להיפרד ממנו לשלום.

עתה, עם התפטרותו של המנכ"ל, ככל הנראה, ישובו השניים לשתף פעולה כבעבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד