כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

אושר של אמא

'בוני עולם', המממן טיפולי פוריות לזוגות חשוכי ילדים, ערך את הדינר השנתי. אלפים תרמו מיליוני דולרים

מאפלה לאור גדול. צילום: אילוסטרציה
מאפלה לאור גדול. צילום: אילוסטרציה

"מי יכול להבין את האושר שאמא מרגישה כשתינוקה בוכה בפעם הראשונה?" - שאלה זו נשאלה השבוע באולם המפואר של 'עטרת חיה' שבשכונת בורו-פארק, בו התקיימה מסיבת הדינר השנתית של ארגון 'בוני עולם', העוסק בעזרה וסיוע לזוגות חשוכי ילדים.

'בוני עולם' הוקם על-ידי קבוצת חסידים. מטרת הארגון לספק תמיכה וסיוע בכל הקשור לטיפולי פוריות - סיוע כספי, נפשי או פיזי, לו נזקקים כתוצאה מטיפולים אלה. הארגון פיתח רשת רופאים ומרכזי עזרה ברחבי העולם, המעניקים טיפולים רפואיים ועזרה כספית.

כל הבקשות מאושרות על-ידי ועדת הרבנים של 'בוני עולם', לפני תחילת הטיפול.

מאז הוקם הארגון, לפני יותר מעשור, הוא מטפל במקרים אלו בחשאיות מלאה וברגישות גדולה. בהרבה מהמקרים בהם מטפל הארגון, חייהם של זוגות אלו יצאו מאפילה לאור גדול.

כאשר זוג יוצר קשר עם 'בוני עולם', הוא מונחה ליועץ מומחה, שמוכשר להפנות אותם, דרך מבוך של אינפורמציה רפואית והדיינות עם רופאים ומרכזי רפואה. כמו כן הם מקבלים תידרוך על תוכניות תשלום. יועצים אלו מכירים את הזוגות רק בשמם הפרטי. כל השאר פונים אליהם במספר הסידורי ש'בוני עולם' מעניק להם.

מאות זוגות ש'בוני עולם' סייעו להם הצליחו לזכות בילדים משלהם. לולי 'בוני עולם', לא היה בידי זוגות אלו האפשרות לממן את הטיפולים היקרים, שכן רוב מרכזי הפוריות מסרבים להעניק טיפול, בטרם מוסדר הצד הכספי. רוב ביטוחי הבריאות בארה"ב אינם מכסים חלקים חשובים ובולטים של טיפולי פוריות, שאינם נכללים בסל התרופות.

הארגון מנוהל על-ידי קבוצת אברכים, ובראשם ר' שלמה בוכנר, חסיד באבוב, המייסד והמנהל בפועל.

כבכל שנה, התקיימה מסיבת הדינר השנתית לאחר קמפיין של מספר שבועות אותו יזם הארגון. בשבועות האחרונים הודבקו מודעות ברחבי העיר ובשבתות חולקו בבתי הכנסת עלונים הזמנות לדינר.

קהל אדיר התקבץ באולם, כאשר חלק גדול מהבאים נאלצו לעמוד ולצפות בשולחן הכבוד עליו ישבו רבנים ואדמו"רים, שהביעו את חשיבות מעלת הצדקה לטובת מוסד חשוב זה. מסביב לקירות האולם ומחוצה לו הותקנו מעל 10 מסכים עליהם הוקרן המתרחש באולם, לתועלת ההמונים שגדשו את המקום.

לאחר הסעודה הוקרן סרט מרגש, המתאר את כאבם של זוגות ללא ילדים. בסרטון הציג אברך, הכואב את כאבו בברית המילה שגיסו עורך לבנו או כשהוא שומע שאחיו מברך את ילדיו לפני יום כיפור.

המעמד הסתיים מעט לאחר חצות הלילה כשקהל תורם מליוני דולרים לטובת הארגון.

קישורים:
לצפיה בתמונות וסרטי וידאו - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד