כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מאות אלפים במירון

גופי צדקה סיפקו אוכל ושתיה חינם. עשרות אלפי ילדים צעדו בתהלוכות ל"ג בעומר של צעירי חב"ד בכל הארץ

מירון לפנות בוקר. צילום: מאיר דהן COL
מירון לפנות בוקר. צילום: מאיר דהן COL

מאות אלפים פקדו במהלך היממה האחרונה את ציונו של רשב"י במירון. לפי הערכת המשטרה, הגיעו למירון עד שעות הבוקר מעל 300 אלף איש, ועוד רבבות צפויים להגיע עד הלילה.

התהלוכה המסורתית של ספר תורה מבית משפחת עבו בצפת למירון פתחה אמש את חגיגות ל"ג בעומר, לכבוד התנא האלוקי ררבי שמעון בר יוחאי. בהכנסת ספר התורה שזו השנה ה-173 שהיא מתקיימת, נטלו חלק רבנים, אישי ציבור מכל רחבי הארץ, ותושבים. השנה נצפתה גם נציגות של הקהילה הדיפלומטית בישראל, כמו שגריר צרפת וקונסולים משגרירויות זרות.

ספר התורה יצא מבית עבו, מלווה בכלייזמרים, בסמטאות העיר צפת, עד הגיעו לקבר הרשב"י במירון. עם הגיעו, ניתן האות למדליקי המשואה לכבוד התנא רשב"י.

את ההדלקה המרכזית על חצר כיפת קברו של ר' אלעזר, הדליק כמדי שנה האדמו"ר מבויאן, כמסורת שהוא מחזיק מבית רוז'ין.

בכל הכבישים המובילים למירון ישנה תנועה ערה של הבאים, העושים דרכם ברכבים פרטיים, באוטובסים, ובהסעות מאורגנות. הכבישים למירון נסגרו עוד אתמול בשעות הצהריים לתנועה וכל כלי הרכב מופנים לחניוני 'חנה וסע' בפאתי מירון.

הילולת ל"ג בעומר השנה נערכת תחת שמירה כבדה במיוחד, בעיקר בגלל יום הנאכבה אותו ציינו אתמול הפלסטינים. באיזור מירון פרוסים מאות חיילי מג"ב, שוטרים ומתנדבים, במטרה לשמור על הביטחון והסדר.

עשרות גופי צדקה הכינו במקום אוהלים, כדי להשביע את רעבון הבאים באוכל ובשתיה חינם. האוכל מוגש בחדרי אוכל נפרדים לגברים ולנשים.

צוותי הטיפול של מגן דוד אדום ומתנדבי 'הצלה ישראל' פרוסים באיזור במאותיהם. הם טיפלו במהלך הלילה במאות מקרים של התעלפויות וכוויות, ואף במקרים חמורים יותר של מתפלל במקום שלקה בליבו ופונה לבית החולים בצפת.

ברחבי הארץ הודלקו אמש עשרות אלפי מדורות. בחלק מהמקרים הסיימו האירועים בכוויות.

צעירי חב"ד קיימו במהלך היום מאות תהלוכות של ילדים, בכל רחבי הארץ. התהלוכות המרכזיות התקיימו בבני ברק ובירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד