י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מזוז מתעקש: על מצגר להתפטר

מגיב לעתירה שהגיש הרב מצגר כנגדו בבג"צ: עליו להתפטר עוד לפני ששר המשפטים ינקוט נגדו בהליכים

הרב הראשי, הרב יונה מצגר
הרב הראשי, הרב יונה מצגר



היועץ המשפטי לממשלה חוזר, בהודעה שמסר לבג"ץ, על עמדתו לפיה על הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, להתפטר עוד קודם ששר המשפטים ינקוט נגדו בהליכים. בכך הגיב מזוז לעתירה שהגיש הרב מצגר כנגדו.

היועץ המשפטי לממשלה קבע בחוות דעת שהגיש בעניינו של הרב מצגר, כי היו פגמים משמעותיים בהתנהגותו, אשר הובילו אותו למסקנה כי המשך כהונתו של הרב מצגר בתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול וכרב הראשי לישראל, עלול לפגוע פגיעה קשה במעמדם של הגופים הללו ובאמון הציבור בהם.

לפיכך, החליט מזוז להמליץ לשר המשפטים לשקול, בכפוף לשימוע, את הבאת עניינו בפני ועדת המינויים שתביא לסיום כהונתו.

מזוז הודיע, כי לאור העובדות המצביעות לכאורה על היעדר התאמה לתפקיד, הוא הציע שהרב מצגר יטול אחריות על מעשיו ויתפטר.

כזכור, הרב מצגר נחקר במשטרה בקשר לקבלת טובות הנאה ממלון מצודת דוד בירושלים וממלון שרתון פלאזה, בהם התארח ולא שילם את עלות האירוח או שילם מחירים מזעריים בלבד.

מזוז קבע, כי מבחינה מעמיקה של חומר הראיות, אין תשתית ראייתית מספקת להרשעה, כנדרש לשם העמדה לדין, ולכן החליט כי יש לסגור את התיק הפלילי מחוסר ראיות מספיקות.

מזוז מציין בהודעתו לבג"ץ, כי בידיו של הרב מצגר לחסוך את ההליכים של השימוע והבאת העניין בפני שר המשפטים, וזאת באמצעות התפטרותו.

לדברי מזוז, הבקשה ממצגר לגילוי אחריות אישית איננה ייחודית למקרה שלו, והוא נהג כך גם בעניינם של אחרים.

בהמשך תגובתו לבג"צ, דוחה מזוז את טענותיו של הרב מצגר אחת לאחת, ומסכם כי מהישנות המקרים בשתי הפרשיות עלו מספר דפוסי התנהגות כלכליים, שיש בהם כדי לפגוע במעמד הרב הראשי לישראל, ולהעלות ספק ממש בקשר להתאמתו לכהונה כרב ראשי וכדיין.

מזוז אומר, כי הוא איננו מוסמך להורות על פיטוריו של הרב הראשי והוא גם איננו הגוף המוסמך לנקוט בהליכים על-פי חוק הדיינים נגדו, אך הוא יכול להמליץ לשר המשפטים לנקוט בהליכים כנגדו.

עורכי דינו של הרב מצגר: תשובתו של מזוז לבג"ץ מפחיתה מאוד ממשקל חוות דעתו הראשונה

מקורביו של בא כוחו של הרב הראשי יונה מצגר, פרופ´ דוד ליבאי, התייחסו הערב לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לבג"ץ ואמרו כי בתגובתו הוא מפחית מאוד ממשקל חוות דעתו בעניין הרב מצגר, ומדגיש כי היא בגדר המלצה בלבד לשר המשפטים, וכי הרב מצגר יכול לתקוף בפני השר את העובודת ששימשו בסיס לחוות דעתו.

הם הוסיפו והבהירו, כי "אין זה סביר שאישיות פוליטית כמו שר המשפטים תשב בהכרעת ערעור על קביעת עובדות ומוסריות של היועץ המשפטי לממשלה. עורכי הדין עומדים על טענתם שחובה הייתה על היועץ המשפטי לממשלה לכבד את זכותו של הרב לשימוע בטרם פרסם את הדו"ח הציבורי בעניינו".

קישורים:
עוד ידיעות פוליטיות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד