י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המשטרה: חשפנו שחיתות בפ"ת

שלושה בכירים, ביניהם מנהל האגף לחינוך חרדי, נעצרו בחשד שהוציאו מיליונים מהעירייה לעמותות חרדיות

חשדות. הרב מנחם שוורץ
חשדות. הרב מנחם שוורץ

משורת ישראל טוענת כי חשפה פרשת שחיתות בפתח-תקווה: חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ישראל עצרו היום (א) שלושה בכירים בעירייה, בחשד שהוציאו בצורה בלתי חוקית מיליוני שקלים מקופת העירייה והעבירו אותם לעמותות חרדיות. שלושת החשודים - גזברית העירייה חני גולדשטיין, מנהל האגף לחינוך חרדי מנחם שוורץ, וחבר מועצת העיר יעקב פלהיימר, ייחקרו במשרדי יחידת ההונאה ויובאו מחר להארכת מעצר.

לפי המשטרה, תחילת החקירה בפרשה החלה לפני מספר חודשים, כאשר ליחידה לחקירות הונאה הגיעו בזה אחר זה מכתבים אנונימיים, בהם נטען כי ישנן העברות כספים לא חוקיות מגזברות העירייה לעמותות חרדיות.

במהלך החקירה הסמויה שנפתחה אספו החוקרים עדויות ממספר עובדי עירייה, מהם עלו ראיות לכאורה למעשים פליליים מצד הגזברית. עוד עלה במהלך החקירה חשד כי בפרשה מעורבים גם שני בכירים בעירייה - מנהל האגף לחינוך חרדי וחבר מועצת העיר שהוא גם פעיל ב'עזר מציון' בעיר.

על פי החשד של החוקרים, השלושה היו מעורבים בזיוף מסמכים של העירייה והעבירו בשיטות שונות מיליוני שקלים לעמותות חרדיות. על פי החשד, העברות הכספים נמשכו מספר שנים.

היום הוחלט להפוך את החקירה לגלויה וחוקרי ההונאה הגיעו לעיריה על מנת לעצור את שלושת החשודים.

שלושת החשודים הועברו לחקירה במשרדי יחידת ההונאה ביבנה.

לאחר שהובאו בפני בית המשפט, שוחרר מנהל האגף לחינוך חרדי מנחם שוורץ למעצר בית, בשל מצב בריאותו. מעצרם של שני החשודים האחרים הוארך בארבעה ימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד