כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

צבא ארה"ב נגד הזקן

בצבא האמריקני הוחלט: ה'צ'פלינים' היהודים ישרתו "ללא חתימת הזקן". קבוצת רבנים מנסה לשנות ההחלטה

הצ'פלין  ר' יעקב גולדשטיין עם חיילים יהודים בצבא ארה"ב (צילום: COL)
הצ'פלין ר' יעקב גולדשטיין עם חיילים יהודים בצבא ארה"ב (צילום: COL)

רבנים מעוטרי זקנים אינם יכולים לשרת בצבא האמריקני. זאת לאחר שבאחרונה שונו נהלי שירותי הדת בצבא והוחלט כי גם ה'צ'פלינים' היהודים ישרתו "ללא חתימת הזקן".

מפקדי הצבא האמריקני הסבירו את ההוראה בכך שהדבר נוגד את הוראות הצבא, האוסרות על גידול זקנים לכלל החיילים. קבוצה של רבנים, שביקשה להתגייס לצבא כ'צ'פלינים', כדי לשרת את החיילים היהודים המוצבים בכל רחבי העולם, נתקלו לאחרונה בתביעה המוזרה.

המינויים של הצ'פלינים היהודיים שונו באחרונה, והמינוי עבר לארגון אורתודוכסי חדש. עד כה החזיקה בתפקיד זה קבוצת ה'ג'ואיש וולפיר בורד', שהתמידה בתפקיד קרוב ל-90 שנה. כיום משמשים כרבנים (צ'פלינים) בצבא ארצות-הברית, כ-88 אנשים בתפקידי דת - כמחציתם נמנים על החוגים האורתודוכסיים והאחרים מההרפורמים והקונסרבטיבים.

עיתון 'הצופה' דיווח ביום א' כי "ניסיונה של תנועת חב"ד להשתלב בפעילות הרוחנית-דתית בשורות היחידות הצבאיות האמריקניות שבהם משרתים יהודים נתקלה בקשיים רבים בשל 'חתימת הזקן', אך מאמצים רבים נעשים בימים אלה, כדי למנוע יישום גזירה זו. תקוות החב"דניקים היא שהוראה זו תתבטל, והם יוכלו לשגר שלוחים ואישי תורה מטעמם, ליחידות הצבאיות, מה גם שהביקוש לרבנים אלה בצבא ארה"ב הולך וגובר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד