כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ביתר: יש זוכה במכרז התחבורה

ועדת המכרזים החליטה מי יפעיל את התחבורה בביתר: תשלובת של שלוש החברות שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה

תוך שלושה חודשים תחליף החברה החדשה את חברת 'ביתר תור'. בצילום: אוטובוס בביתר
תוך שלושה חודשים תחליף החברה החדשה את חברת 'ביתר תור'. בצילום: אוטובוס בביתר

בתום פעילות ממושכת של למעלה משנתיים, בחרה אתמול ועדת המכרזים של משרד התחבורה את החברה שתפעיל את מערך התחבורה הציבורית מביתר-עילית ואליה. החברה הזוכה היא, תשלובת של שלוש חברות שהתמודדו יחדיו במרכז: שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה.

תוך שלושה חודשים תחל החברה החדשה לפעול בעיר, והמפעיל החדש שזכה אתמול במכרז יפעיל את התחבורה הציבורית ב"אשכול ביתר עילית", הכולל את הנסיעות בתוך העיר, מביתר-עילית לירושלים וחזרה, מביתר-עילית לבית-שמש וחזרה, מביתר-עילית לבני-ברק וחזרה, וכן את ישובי מטה יהודה הסמוכים לביתר-עילית.

המכרז החדש לשירותי התחבורה הציבורית בעיר ביתר-עילית פורסם לאחר מאבק ממושך ונחוש של העירייה ותושביה, נגד שירותיה הכושלים של חברת ביתר-תור. המכרז יצא לדרך רק לאחר עתירה שהגישה העירייה לבית המשפט נגד משרד התחבורה, על שהעניק זיכיון לחברת "ביתר תור" לשש שנים נוספות, ללא מכרז ובניגוד לחוק.

החברה החדשה שזכתה במכרז חוייבה לקבוע לוח זמנים שנתי, המותאם לציבור תושבי העיר ביתר-עילית, ובכלל זה ערבי ומוצאי שבתות, ערבי ומוצאי חגים, חול המועד, ימי חופשות, אירועים בחצרות האדמו"רים וכל אירוע מיוחד שיצריך תיגבור מאסיבי של קווי האוטובוסים ליעדים השונים.

בנוסף, החברה הזוכה חוייבה לשמור על מחירי הנסיעה, למרות התייקרות מחירי הנסיעות בערים אחרות, מסלולי הנסיעות, תחנות קצה, מסלולי הנסיעה בירושלים, אכיפת המשמעת על המפעיל החדש, מחלקת אבדות מסודרת, מהדרין, נוהל הטיפול בתלונות הנוסעים וחיוב מענה למתלוננים תוך שבוע ימים, תדירות, סדרנים ומפקחים בשטח, מענה טלפוני לפונים, סדרן לילה, וכן התחייבות להעסיק אנשי קשר חרדיים מבין תושבי העיר.

בנוסף, תפעיל החברה הזוכה צי של לפחות 35 אוטובוסים מוגני ירי לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבוריים, ולא 29 אוטובוסים מוגנים כפי שהיה עד-כה.

תשלובת שלש החברות "שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה" תפעיל באשכול ביתר-עילית חברה חדשה לשירותי תחבורה ציבורית, ובימים אלה עוברת התשלובת לשלב ההתארגנות וההיערכות לקראת הפעלת התחבורה הציבורית בעיר, ותוך שלושה חודשים היא אמורה להיכנס לפעילות מלאה בכל הקווים העירוניים והבינעירוניים של ביתר-עילית.

מ"מ ראש העיר, מאיר רובינשטיין, שריכז בשנים האחרונות את המאבק לתחבורה ציבורית הוגנת אומר, כי לאחר מאבק עיקש של מספר שנים אנחנו מקווים שסוף סוף תושבי ביתר-עילית יוכלו לנשום לרווחה ולנסוע ללא הסיוטים שהיו בשנים עברו. "כל נותני השירותים לציבור החרדי צריכים להבין היטב, כי ללא מתן שירות הולם ומושלם, אין להם מה לחפש אצלינו", אמר.

בחודשים הקרובים, לקראת כניסת החברה לעיר, יוקם צוות היגוי מטעם התושבים, שילווה את יישום תקנות המכרז שמשרד התחבורה קבע יחד עם עיריית ביתר-עילית.,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד