י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נסללה הדרך לבית הנשיא

גברו סיכוייו של הרב לאו, להיבחר לתפקיד נשיא המדינה. בן אליעזר, אהרן ברק ופרס הודיעו כי לא יתמודדו

הרב ישראל מאיר לאו
הרב ישראל מאיר לאו

גברו מאוד סיכוייו של רבה הראשי של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו, להיבחר לתפקיד נשיא המדינה. זאת לאחר ששורה של אישים ששמם הוזכר כמועמדים לתפקיד הנשיא, הודיעו אתמול (ב) על הסרת מועמדתם.

שר התשתיות בנימין בן אליעזר, ששמו הוזכר כאחד המועמדים, הודיע בישיבה סגורה של מפלגת העבודה, כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד. בן אליעזר חזר על הדברים פעמיים במהלך הישיבה, שהייתה סגורה לתקשורת ולעוזרי חברי הכנסת. יחד עם זאת , למרות דבריו אלה, מקורביו של בן אליעזר אומרים כי גורמים שונים ממשיכים להפעיל לחץ עליו כדי שיתמודד על תפקיד הנשיא.

אולם גם כך נראה שסיכוייו אינם גבוהים במיוחד, לאחר שגורמים המקורבים לראש הממשלה אמרו בשבוע שעבר כי אולמרט יפעל לבחירתו של הרב לאו לתפקיד הנשיא, וכי בקרוב יחל לפעול צוות היגוי שינסה לגייס רוב עבור הרב לאו בכנסת. גם בקרב מפלגת העבודה זוכה הרב לאו לתמיכה רבה.

מוקדם יותר הבהיר גם נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרון ברק , כי אין בכוונתו למלא כל תפקיד ציבורי לאחר שיפרוש מתפקידו. ב"נאום פרידה" מהמערכת המשפטית שנשא אתמול (ב) בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין המתקיים באילת, אמר ברק: "שמעתי שהזכירו את שמי ביחס לכל מיני תפקידים. תשכחו מזה. אינני מתכוון לקחת חלק פעיל בשום פעילות ציבורית כזו או אחרת".

גם השר שמעון פרס הבהיר כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד.

בשלב זה נשארו במירוץ לתפקיד הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, הרב לאו, הזוכה לתמיכה רחבה, ויו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ ראובן ריבלין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד