י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האיש ששונא חרדים

השופט חשין פורש ויורה לכל הכיוונים. על החרדים: "אין להם חובות בכלל. זה נוגע לי בקיבה. זה אוכל אותי"

"זה דבר שנוגע לי בציפור הנפש". מישאל חשין
"זה דבר שנוגע לי בציפור הנפש". מישאל חשין

השופט מישאל חשין פורש מבית המשפט העליון ויורה לכל הכיוונים: בראיון שהעניק לעיתון 'הארץ' הוא מתייחס, בין היתר, ל'חוק טל' בו נותר בבדידות מזהרת, יחיד מול שמונה חבריו שהותירו את החוק על כנו, ותוקף שוב את החרדים שנואי נפשו.

"ניכר בו שהנושא נגע בנימי נפשו", כותב המראיין. "פסק הדין [של חוק טל] הוא פרוגרמה סדורה נגד המגזר החרדי המקבל תקציבים מהמדינה מבלי לשאת בנטל. 'נניח שבדרכם של בני הישיבה יילכו עוד עשרות עשרות אלפים של מועמדים לשירות ביטחון', כתב, 'אם כך יהיה, מי יגן על המדינה? מי יגן על בני הישיבה ועל משפחותיהם? במה סומק דמו של בן ישיבה מדמו של צעיר שאינו בן ישיבה? ובאומרנו דם מתכוונים אנו לדם. דם לא כמשל. דם פשוטו כמשמעו'".

מה בעצם יש לך נגד החרדים?

"זה לא שאלה של כבוד האדם, אלא פשוט עניין של אפליה בין דם לדם. מקבלים את זה כמובן מאליו וכדבר שגרתי שברור לחרדים שהם לא הולכים לצבא. אבל לכנסת הם בוחרים, הם יושבים בממשלה ומחליטים על חיים ומוות. מקבלים הקצבות מהמדינה כדי ללמוד ולא לעבוד. אני לא מבין את זה בכלל. זה לא מתקבל על דעתי. זה דבר שנוגע לי בציפור הנפש. בחברה יש זכויות ויש חובות. אלה רק זכויות, אין להם חובות בכלל. זה נוגע לי בתוך הבטן, בתוך הקיבה. זה אוכל אותי, זה ממיס אותי. שקר וצביעות ורמאות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד