י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניו-יורק: מונה איש קשר חרדי

בעקבות ההפגנות בשכונת בורו-פארק: בלומברג הכריז על מינוי של חרדי כאיש קשר עם הקהילה החרדית

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג
ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג

ראש העיר של ניו-יורק, מייקל בלומברג, הודיע על מינויו של פטריק ברנן לממונה מטעם ראש העיר על סוכנות הסיוע הקהילתי CAU. הסוכנות מקיימת קשר רציף עם קבוצות קהילתיות, ארגוני שכונות, וסוכנויות פרטיות וציבוריות, במטרה להפנות את תשומת ליבו של ראש העיר ופקידי העירייה המתאימים, לאירועים ובעיות המדאיגים את הקהילות השונות בעיר.

ברנן משמש מאז ינואר כעוזרו המיוחד של ראש העיר תוך שהוא מכהן במקביל כראש המטה הכללי של סגן ראש העיר לקשרים בין-ממשלתיים. בשנה שעברה, שימש ברנן כיועץ בכיר במירוץ של בלומברג לראשות העיר.

בנוסף הכריז בלומברג על קידום של שני עובדים ותיקים שישמשו מעתה כעוזרי הממונה החדש של ה-CAU. השניים הם: קריסטופר כופי ופרד קרייזמן, יהודי חרדי.

קידומם של השניים הגיע בעקבות המצוינות והאחריות שגילו. קריסטופר כופי ישמש מעתה כסגן הממונה למחלקת המבצעים, ופרד קריזמן, הנהנה מהערצה רבה בקרב החרדים של ניו-יורק, ישמש כעוזר הממונה בכל רחבי העיר.

הקידום של יהודי חרדי מגיע, ככל הנראה, לאחר ביקורת רבה שהוטחה בבלומברג מצד בוחריו החרדים, שטענו כי מאז ימי ברוס טייטלבוים, ראש המטה של ראש העיר לשעבר רודי ג'וליאני, ששימש גם כאיש הקשר שלו בציבור החרדי - הם נתקלים בקשיים להגיע אל ראש העיר.

כשנשאל חבר מועצת העיר, שמחה פלדר, החבר במפלגה הדמורקטית, מה דעתו על יונתן גרינספון, הממונה הבלתי-רשמי הקודם מטעם בלומברג על היחסים עם הקהילות היהודיות, שעזב את תפקידו שבועות מספר לאחר פרשת ההפגנות בבורו-פארק. הוא השיב: "השאלה היותר עקרונית היא האם היחידה תראה מאתה פעילה ויעילה יותר. בכללי, אם תשאל אותי אם ישנן תוכניות חדשות ויצירתיות שנעשו למען המחוז שלי (בורו פארק ופלטבוש - ר.ר), אני לא יודע לספר לך על כך".

הוא הוסיף: "אני חושב ומקווה שפטריק ברנן ועוזריו יביאו פריחה וחיות לסוכנות שהינה קריטית לתושבי העיר".

הרב מיכאל מילר, ראש הרשות המבצעת של ארגון קשרי הקהילות היהודיות במועצת עיריית ניו-ורק מתנגד לביקורת המופנת כלפי תקופת כהונתו של גרינספון. "יונתן היה האחראי מיומן ודאגן", אמר. "מה שחשוב לקהילות שלנו היא יכולת גישה לראש העיר בלומברג. אני יודע מניסיון אישי שבהרבה הזדמנויות הייתה לו גישה, והוא אכן הפיק ממנה תועלת נבונה ויעילה עבור הקהילה היהודית".

קישורים:
מהומות בבורו-פארק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד