י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הדתיים בנתניה: שחקו ביום חול

חבר מועצת עיריית נתניה, הרב משה לחובר, מקדם יוזמה במסגרתה 'מכבי נתניה' לא תשחק בשבת

אוהדי כדורגל. צילום אילוסטרציה
אוהדי כדורגל. צילום אילוסטרציה

נציגים דתיים וחרדים במועצת עיריית נתניה, מקדמים מהלך להעברת משחקיה של מכבי נתניה ליום חול. כך מדווח אתר האינטרנט 'קקטוס'.

לפי האתר, חברי המועצה הרב משה לחובר (סיעת הרווחה) ומנדי וייס (המפד"ל), המשמש גם כסגן ראש העירייה, פנו לחברים נוספים במועצת העירייה, ועניינו אותם ביוזמה. כמו כן, השניים מבקשים להיפגש עם הבעלים החדש של מכבי נתניה, איש העסקים דניאל יאמר, ולבקש ממנו לשנות את מועדי משחקיה של הקבוצה.

מתוך 25 חברי מועצה בנתניה, לסיעות הדתיות והחרדיות ישנם 10 נציגים: חמישה של סג"ל, שניים של תנועת הרווחה, שניים של המפד"ל וחבר מועצה עצמאי – שמואל יומטיביאן. בנוסף מכהנים במועצה עוד שני חברי מועצה חובשי כיפות: עו"ד שלמה רוזנווסר ועופר אורנשטיין, שניהם אגב חברי אופוזיציה.

בתחילת חודש יוני אמורה המועצה להתכנס ולאשר העברת 2.5 מיליון שקלים לבעליה היוצאים של הקבוצה, כתנאי למימוש ההסכם בין יאמר, הבעלים היוצאים והעירייה.

לפי 'קקטוס', במערכת הפוליטית מעריכים, כי קואליציית הדתיים החדשה שנרקמת בימים האחרונים, עשויה להוות בעיה באישור העברת הכסף. למרות המשמעת הקואליציונית שתבקש ראש העירייה מרים פיירברג-אכר להטיל על חברי הקואליציה, אותו גוש עשוי להתנגד להעברת הכסף, ולמעשה לטרפד מהלך זה, מה שעשוי לפוצץ את עסקת הרכישה.

הרב לחובר, אמר ל'קקטוס': "עד היום לא הצבעתי עבור הקצבות למכבי נתניה בגלל שהקבוצה משחקת בשבת. כשאני מתנגד או נמנע בהצבעות על הקצבות, אני עושה זאת מסיבות אידיאולוגיות פשוטות. כחבר מועצה דתי, אני לא יכול להצביע בעד חילול שבת. בכל מקרה לא מדובר פה על איום, אלא על אדיאולוגיה: לא אתמוך בהעברת כסף לגופים הפועלים בשבת".

לחובר הוסיף עוד כי דווקא כחובב ספורט, ששיחק בעבר כדורסל, הוא מעוניין לתמוך בספורט: "אני אוהב ספורט, אבל לא בכל מחיר. קיבלתי פניות מתושבים רבים שפנו אליי, ואמרו לי שהם לא יכולים לראות את מכבי נתניה, שהיא בסופו של דבר קבוצה עירונית, בגלל שהיא משחקת בשבת".

'קקטוס' מדווח גם כי שני שחקנים במכבי נתניה פנו לרב לחובר, וביקשו ממנו לפעול להעברת משחקי הקבוצה משבת, משום שהם מעוניינים להיות עם משפחותיהם ביום זה. הרב לחובר אישר זאת ואמר: "אני מבקש לפגוש את דניאל יאמר עוד לפני ישיבת המועצה הקרובה שתידון בהעברת הכסף, על מנת לבקש ממנו לשנות את יום המשחקים של מכבי נתניה".

גם חבר המועצה קובי לוי, שאינו מעורב במהלך, תומך ביוזמה זו. לוי אינו נלהב להעביר 2.5 מיליון שקלים לקבוצה, וביקש להעביר תקציב זהה למטרות רווחה. לוי אמר ל'קקטוס': "אם ישנה יוזמה כזאת, היא מבורכת".

נציגו של דניאל יאמר בהנהלת מכבי נתניה, איציק גניש, מסר ל'קקטוס' כי עד כה לא התקבלה פנייה מצג גורמים דתיים במערכת הפוליטית לפגישה עם יאמר, אולם כשתתקבל כזאת, "יאמר ישמח להיפגש עימם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד