י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרמה באשדוד: הגופה נעלמה!

גופת התינוקת נחטפה כדי שלא יבצעו בה בדיקת DNA. במשטרה נבוכים. 'בחדרי חרדים' היה שם. דיווח מפורט

חלון הסורגים ממנו הוברחה הגופה. צילום: ely2, בחדרי חרדים
חלון הסורגים ממנו הוברחה הגופה. צילום: ely2, בחדרי חרדים

דרמה באשדוד: גופת התינוקת שנפטרה היום נעלמה. ככל הנראה, הוצאה מהמקום על-ידי גורמים שניסו למנוע בדיקה שלאחר המוות.

כתב 'בחדרי חרדים', חיים שטרן, שנכח בכל שלבי הפרשה, מדווח:

החל משעות הבוקר התקיים דיון בבית המשפט באשדוד. המשטרה התעקשה לבצע בדיקה, ואילו למשרד הבריאות, שאמור לתת את ההוראה, כלל לא היה צד בעניין. מהרגע הראשון ראו שיש כאן התעקשות מוגזמת של המשטרה.

במקביל, היו בבית העלמין באשדוד, שם היתה גופת הילדה, שני שוטרים שישבו בניידת ופטפטו להנאתם עם עובדי בית העלמין. בערך בשעה 16.00 הגיעו למקום כעשרה ירושלמים תושבי בית שמש והחלו לומר תהילים ולזעוק 'געוואלד'. הם גם הודיעו לשוטרים כי יש עוד בדרך.

מיד הוזעקו שוטרים נוספים והציבור החרדי האשדודי החל להתאסף. היו מעט התגרויות עם מספר שוטרים אבל המשטרה התנהגה באיפוק ראוי לציון.

פסק הדין התפרסם בסביבות 18.30 ואז היה ברור כי יש צורך במאבק. מצד הציבור האשדודי התאספו כאלף איש יחד עם כמאה ירושלמים. החלו להתפתח מספר עימותים עם שוטרים שאבטחו את הכניסות לחדר הטהרה (שלוש כניסות).

הירושלמים התגרו בשוטרים וזרקו עליהם מעט אדמה והשוטרים, כאמור, הגיבו באיפוק. עשרות יס"מניקים התארגנו סביב בית העלמין אך למרות הצעקות והדחיפות ההדדיות הם לא התערבו.

בשלב זה הגיעו למקום, לפי דרישת מפקד המשטרה, הרב גרוס והרב הורביץ רבני חסידי גור ובעלזא. הרב ויז'ניצער רב חסידי ויז'ניץ היה בבני ברק. מפקד התחנה שהיה נתון לפיקוח של מפקד מרחב לכיש דיווח לרבנים ולעסקני הציבור האשדודי כי מופעל עליו לחץ לקיים את פסק הדין ולהעביר את הגופה לאבו כביר, אך הוא מונע את הפריצה בכוח ומעדיף לעשות זאת בהסכמה.

הרבנים והשוטרים הסתגרו בקרוואן של עובדי בית העלמין. שם,, בחום הכבד, אמר מפקד התחנה כי הוא לא מעמיד את השאלה האם להעביר את הגופה לאבו כביר, אלא איך. הרבנים ניסו לשכנעו לעשות את הוצאת הדם במקום ורק את בדיקות המעבדה יעשו באבו כביר אולם הוא התעקש על העברה.

למקום זומן עו"ד משה אלמליח, היועץ המשפטי של זק"א, ויחד נוסח הסכם בכתב. לפי ההסכם, הגופה תועבר לאבו כביר על ידי זק"א. לגופה יתלוו בכל רגע נתון שני נציגי המשפחה ונציג הרבנים. עד לשבע בבוקר לא ייעשה דבר. בשבע בבוקר התחייב מפקד התחנה להיות נוכח אישית בבדיקת הדם יחד עם רופא מטעם המשפחה ועסקן נציג הרבנים. ההסכם נחתם כדת וכדין כולם לחצו ידיים ויצאו לעבודה.

הציבור האשדודי נתבקש על ידי העסקנים ברמקולים לעזוב את המקום בהוראת הרבנים. הירושלמים זעקו חמס וצעקו כי אין לשמוע בקול הרבנים. אז התפתח עימות חריף שהזכיר את הויכוחים של ערב הבחירות, כאשר אותם אנשים זעקו לציבור אנ"ש לא לשמוע לרבותיהם. הוחלט על דעת הרבנים להשאיר אותם לבד והודיעו להם כי זה יהיה על אחריותם בלבד.

בינתיים נכנס איש זק"א למקרר להכין את הגופה. אני אישית הייתי נוכח שם. מה רבה היתה הפתעתנו. אין גופה. המקרר ריק. היינו בטוחים שמדובר בתרגיל מבריק של השוטרים שכבר הוציאו את הגופה מכיוון אחר. השוטרים שהיו באזור קרצו לנו והיו בטוחים שאנחנו כבר עשינו את המלאכה.

רק לאחר כעשרים דקות ארוכות התברר כי האמת היא לא זו ולא זו. פשוט ביותר. הגופה איננה. מבט למרומי האכסדרה המובילה למקרר מראה את התמונה המפורסמת. הסורגים המפרידים בין השירותים חתוכים. דלת המקרר נפרצה, וטיפות דם של הפורץ נמצאים על ידית המקרר. העובדה ששכנעה כי אין מדובר בתרגיל, היא שהירושלמים, שלא הפסיקו לעורר מהומות, נעלמו בבת-אחת, לאחר שכמה דקות קודם עוד צעקו שאנו משת"פים של המשטרה.

או אז החלו מפקדי המשטרה להילחץ. בראש ובראשונה ראה את עצמו מפקד התחנה כמי שרומה. הרבנים נשבעו בנקיטת חפץ שאין להם יד ורגל בדבר. עוד הרגיז את השוטרים הוא העובדה שנציג המשפחה, גיס האב, הביע סיפוק מהדבר. לדבריו, מקובל שהמשפחה לא מגיעה להלוויה ולא יודעת היכן הקבר לעולם בגיל שכזה, והם סומכים שהגופה תיקבר כדת וכדין. העיקר שלא ינתחו את הילדה הרכה.

סיכומו של דבר - בשעה זו יושבים במשרדי בית העלמין צמרת המשטרה הנראית חסרת אונים. הציבור ברובו מביע שביעות רצון מסיום הפרשה נכון לעכשיו. רק זק"א מנסים לשקם את האמון עם המשטרה ומציעים את מתנדביהם לחיפושים.

נציג זק"א שהיה במקום הכריז בשם הרבנים, כי מי שלקח את הגופה - אין לו מחילה והוא מחלל את כבוד הנפטרת. כך גם נמסר בהודעת זק"א.

בשלב זה, נערכים חיפושים אחר הגופה. כוחות המשטרה שיגרו למקום צוות זיהוי פלילי שינסה לאתר טביעות אצבעות על סורגי החלון ממנו הוצאה הגופה, וכך אולי, למצוא את החוטפים.

ברחובות ירושלים ממשיכות הפגנות סוערות. כוחות יס"מ מנסים לפזר את המפגינים באמצעות שימוש בכוח רב וניידות להתזת מים.

קישורים:
עוד על הפרשה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד