י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'דגל התורה' נגד 'עניינים'

עיתונות לוחמת: 'יתד נאמן' מפרסם 'מחאה' נגד עיתון 'עניינים'. "כותב דברי בלע המכוונים נגד מרנן ורבנן"

מודעת המחאה שפרסמה 'דגל התורה'
מודעת המחאה שפרסמה 'דגל התורה'

בעיתון 'יתד נאמן' מתפרסמת הבוקר (יום ד') מודעת מחאה מטעם 'דגל התורה' נגד המקומון 'עניינים', בזו הלשון: "מקומון מסחרי המחולק בכמה מקומות בבני ברק בשם 'עניינים' כותב דברי בלע המכוונים נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א העומדים על משמר עיקרי הדת, ומביא נתונים שקריים ומעוותים הנובעים מאינטרסים אישיים. הננו מוחים נגד דברים אלו ואוי להם לבריות מעלבונה של תורה".

הכל החל בראיון שהעניק ח"כ אברהם רביץ לעיתון 'משפחה' בשבוע שעבר. בראיון האשים רביץ את ח"כ יעקב ליצמן, כי לנגד עיניו עומד רק תפקידו כיו"ר ועדת הכספים, וכי אינו דואג לנושא קצבאות הילדים. רביץ כינה את ליצמן "קצין הקולות של 'קדימה'", וזעם על-כך ש"הליטאים יצאו פראיירים" ולא קיבלו אף תפקיד.

בתגובה לדברים אלו, הובא בגיליון האחרון של 'עניינים' ראיון עם ח"כ יעקב ליצמן, בו תקף בחריפות את ח"כ אברהם רביץ. ליצמן צוטט שם: "כל הדברים שרביץ מעוניין לומר לי, שיבוא להגיד לי אותם בישיבת הסיעה. שם הוא מדבר אחרת, שם הוא מדבר יפה, אבל מאחורי הגב, הוא הולך ותוקף אותי. אז במי הבעיה, בי? עם החברים שלו בדגל התורה הוא מסתדר? תשאל את גפני... אם יש מישהו שטעון טיפול זה רביץ. יש לרביץ בעיה, והוא צריך לטפל בה".

הטור הפוליטי של 'עניינים', מאת רפאל שילר, תקף גם הוא, בצורה בוטה, את רביץ. כותרת הטור הייתה: "רבנות ירושלים או קיצבאות". בכותרת המשנה של הטור נאמר: "המאבק על קצבאות הילדים נתקל בין היתר בגורמים שמעדיפים שליטה בתפקידי מפתח בירושלים גם במחיר שישלם הכלל", תוך רמיזה מפורשת כי מאבקו של רביץ הוא, בעצם, מאבקו של הרב יוסף אפרתי למינויו כרבה של ירושלים ועל כוונת עוזריו להשתלט, באמצעות הכניסה לקואליציה, על המועצה הדתית בעיר.

בטור עצמו נכתב בצורה בוטה: "...מי שהיה בעל לו"ז צפוף, צפוף בעיקר בכוורת עוזרים ויועצים, וקשה לו עתה למצוא את עצמו נטול כל סמכות ותהילה – לא ברור מדוע עליו לנקוט דווקא בשיטה של המקל והגזר. בישיבת הסיעה המקל נשען על מסעד הכיסא והגזר מחליק הישר מן הפומפייה, כשרביץ מפטפט מילים יפות בסגנון של שלום ושלוה והשקט ובטח לאוזני החברים. אך מיד כשהוא יוצא משם שעון על מקלו הוא מטמין את הגזר באדמה, שיכה שורשים וישלח פארותיו עד לישיבה הבאה, ומסתובב כשהוא חמוש במקלו מול כל מיקרופון שמוגש לפיו".

ב'דגל התורה' בחרו להציג את ההתקפה של 'עניינים' נגד ח"כ אברהם רביץ, והרמיזה כלפי מאבקו של הרב אפרתי, כפגיעה בכבודו של הגרי"ש אלישיב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד