י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מקימים שכונה לבני ישיבות

קשיים בהקמת שכונה ראשונה עבור בני ישיבות ברמפו שבניו-יורק. הבנייה החלה, למרות שטרם הוסדרו הרישיונות

בנייה. צילום אילוסטרציה
בנייה. צילום אילוסטרציה

השבוע החלה בנייתו של בניין משותף, המוקם לראשונה ברמפו שבמדינת ניו-יורק, לקהילת בני הישיבות. זאת, למרות שרישיונות הבנייה עדיין לא הוסדרו.

רישיונות הבנייה הונפקו לחברת הבניה הבונה באזור שדרת גרנד-וויו, שם החלו החפירות כבר לפני מספר חודשים, כהכנה להתפתחות שכונה ראשונה עבור בני הישיבות, המוקמת באזור צמוד לבתי ספר חרדיים. הרישיון הונפק על-ידי העירייה למרות חילוקי הדעות אודות גובה המסים שמוסדות 'חפץ חיים', המייצגים את בני הישיבות, ישלמו. "הם שלמו חלק ניכר מהמיסים ולכן לא נעצור את הפרויקט", אמר התובע המחוזי, אבל האישור לבעלות, המאפשר שימוש חוקי בבניין, לא יונפק עד שכל העמלות הנותרות יושלמו.

ר' אריה זקס, המייצג את מוסדות 'חפץ חיים' התלונן בוועד המנהל האזורי לבנייה של רמפו על שעמלת רישיון הבניה המסתמכת על סכומי בניה אינה הוגנת, בגלל העובדה שהיא גבוהה ביותר מ-20 אלף דולר.

הבעיות צצו לאחר שהאומדן הראשוני לבניה הוערך ב-6 מליון דולר והוגדל אחר-כך ל-8.4 מיליון דולר, דבר שמעלה את תשלום המסים של השכונה העתידית ל-75 אלף דולר במקום 54 אלף דולר, כפי שהיה לפני כן - סכום שכבר שולם על-ידי מוסדות 'חפץ חיים'.

בנוסף למיסים זומנו מוסדות 'חפץ חיים' על-ידי הוועד המנהל האזורי לדיון ב-6 ביוני, במהלכו תבדק על-ידי הוועד המנהל לבניה אזורית עתירה של העיר, הגורסת שהקבלן הקים את בית הספר באזור ללא הסכמה עירונית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד