כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חשדות נגד בכיר בש"ס

דו"ח חמור של מבקר המדינה נגד עו"ד סיני גלבוע: קיבל 15 מיליון שקל טובות הנאה. גלבוע: השכר הולם

סיני גלבוע. צילום מתוך ערוץ 10
סיני גלבוע. צילום מתוך ערוץ 10

פרשייה חמורה של טובות הנאה במיליוני שקלים נחשפת בדו"ח מבקר המדינה שיפורסם היום. במרכז הפרשה עומד עו"ד סיני גלבוע, בכיר בתנועת ש"ס, שכיהן כסגן ראש עיריית פתח-תקווה מטעם ש"ס, ובמקביל ייצג את חברת האוטובוסים 'דן'.

בדו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס נאמר, כי בשנת 2001, ייצג עו"ד גלבוע את 'דן', בבקשת החברה לפיצויים מוגדלים תמורת פינוי חניון גדול שבבעלותה.

כפיצוי, היתה חברת דן אמורה לקבל קרקע להקמת 64 יחידות דיור. 'דן' ניסתה להגדיל את הפיצוי, ולשם כך שכרה את שירותיו של עו"ד גלבוע.

על-פי החשד, גלבוע חתם על שני הסכמים עם חברת 'דן', באמצעות חברה שבבעלות אשתו, שרה מיכאלי, לפיהם הוא יסייע ויעניק לחברה יעוץ תכנוני כדי להשביח את זכויותיה בפרויקט. בנוסף, הוא קיבל לידיו את הטיפול במכירת הדירות שייבנו במתחם, כל זאת עבור שכר טרחה של כ-15 מיליון שקל, מתוכם 6 מיליון שקל כבר שולמו לו.

"עו"ד גלבוע סייע לחברת דן להשביח את נכסיה, תוך ניצול קשריו עם ראש העירייה ושימוש לא ראוי במעמדו בעירייה, בקשריו עם עובדיה, בנגישות למידע ובתפקידו כמ"מ יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה. בפעילותו היה ניגוד עניינים חמור וניצול מעמדו הציבורי", קובע המבקר שמוסיף, "ראוי היה שסגן ראש העיר ישמור על טוהר המידות ויפעל ללא משוא פנים".

גלבוע פעל בנושא באמצעות קשריו עם ראש עיריית פתח-תקווה, יצחק אוחיון, שנענה לבקשת מנכ"ל חברת 'דן' ולבקשת עו"ד גלבוע להגדיל את היקף הפיצוי. "התנהגות זו של ראש העיר מעוררת תמיהות. יש לראות בחומרה את העובדה שראש העיר הבטיח לדן זכויות בנייה שלא התבססו על הערכת שמאי", כך על-פי דברי המבקר.

המבקר מדגיש, כי הוא "רואה בחומרה את השימוש שעשה עו"ד גלבוע במעמדו ובתפקידו לצורך קידום עסקיו הפרטיים. יש יותר מטעם לפגם בחצייתו את הקווים ובמתן שירותיו לחברה, מה גם ששכר הטרחה שלו נקבע על פי היקף הזכויות שישיג, זכויות שהגורם העיקרי בקביעתן היא הוועדה המקומית שהוא חבר בה".

בסופו של דבר, אכן התקבלה בקשתו של גלבוע, וחברת 'דן' קיבלה שטח להקמת 350 יחידות דיור, זאת כאמור, בעמלה של 15 מיליון שקל לעו"ד גלבוע.

המבקר אמור להעביר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה, שככל הנראה, יורה על פתיחת חקירה משטרתית בנושא.

עו"ד סיני גלבוע דחה את ממצאי הדוח, ואמר ל-NRG כי "אני משוכנע שעד מהרה יתברר כי לא נפל שום פגם במעשיי. הכללים בדבר ניגוד עניינים נשמרו על ידי ואני רואה בעבודתי הציבורית שליחות. לגבי שכר הטירחה, הוא איננו יוצא דופן בתחום דיני התכנון".

לדברי גלבוע, יש לו ניסיון מקצועי יקר ערך בליווי פרויקטים, והוא השקיע עבודה רבה בגיבוש פתרונות תיכנוניים, שיאפשרו את מימוש התכנית. "פסלתי את עצמי מלהשתתף בכל הישיבות של הוועדה לתכנון ובנייה והקפדתי שלא לפעול בניגוד עניינים", הוא אמר.

ראש עיריית פתח תקווה אמר כי "לא ידעתי כלל שעו"ד גלבוע הפיק או אמור להפיק טובות הנאה כלשהן מהגדלת זכויות הבנייה". אוחיון אף התחייב באוזני המבקר: "אפנה למועצת העיר שתקבל החלטה הקובעת שכל חבר מועצה שמעורב בעסקאות נדל"ן בעיר יפרוש מיד מחברותו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה... אני פעלתי ואפעל על פי החוק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד