י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

"לשלוח עובדים שיתפללו בכותל"

זהו הפתרון לדעת מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון, להפסקות החשמל היזומות הצפויות בקיץ הקרוב בישראל

"גם אני עובד בלי מזגן". מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון
"גם אני עובד בלי מזגן". מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון

מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון, יהודי שומר מצוות שנכנס לתפקידו לפני חודשים ספורים, אומר הערב (ג) בראיון לעיתון 'גלובס' על אירועי הפסקות החשמל המטריפות את אזרחי מדינת ישראל ביומיים האחרונים: "בטווח הקצר אין כל פתרון שניתן ליישם מהרגע להרגע. הקיץ שלפנינו הוא קיץ מאוד רגיש. הרזרבה תעמוד על אפס אחוז והדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה לשלוח עובדים שיתפללו בכותל".

עוד אומר בן נון: "חברת החשמל חייבת להגדיל את רזרבת הייצור לרמה של 20% לפחות. מדינת ישראל לא יכולה לחיות על מזל בכל הקשור לאספקת חשמל. הפסקות החשמל היזומות היו מחויבות מציאות ומנעו מצב של עלטה מוחלטת בכל המדינה. לא היה כל מחדל של חברת החשמל. אני אמנם חדש פה בחברה אבל אני לא מזהה מחדל, אם הייתי מזהה מחדל לא הייתי מתבייש להגיד".

לדברי בן-נון, חברת החשמל פועלת בחוסר רזרבה. "במדינות מערביות מקובל להעמיד רזרבה ממוצעת של 30%. בקיץ הקרוב נעבוד ברזרבה של אפס.

בן נון תוקף בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, דוד אסוס, שרמז אתמול כי ייתכן שמדובר בהורדת שאלטר הדרגתית מצד גורמים אינטרסנטיים בחברת החשמל. "הדברים של אסוס הם בבחינת שקר וכזב. הביקורת על העובדים היא שקר גס. עובדי חברת החשמל עובדים בימים האחרונים יומם ולילה כדי לתקן את התקלות. אני רוצה שתראי לי באיזה חברה יש עובדים שעובדים רצוף 48 שעות. לעובדי חברת החשמל מגיע כל הכבוד ולא התקפות פרועות.

"נוצר מצב שלא יכולנו לעמוד בביקוש לחשמל. אתמול בשעת השיא היינו במחסור של 800 מגה-וואט. זה לא בסדר, אבל זה לא קטסטרופה. הפסקות חשמל יזומות קורות במדינות הכי מפותחות בעולם, אבל אנחנו בישראל מפונקים. יש הרבה מדינות מתקדמות שיש להן מחסור בחשמל. גם אני עובד בלי מזגן".

קישורים:
מנכל דתי לחברת החשמל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד