כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מדוע ליצמן לא מתפטר?

מה משאיר את ליצמן על כיסא היו"ר, מה צפוי במו"מ עם 'קדימה', ומי זוקף לזכותו 290 מיליון שקלים

החברים הכריעו. ח"כ ליצמן
החברים הכריעו. ח"כ ליצמן



בשבוע שעבר, הכריז ח"כ יעקב ליצמן, כי בכוונתו להתפטר מתפקיד יו"ר ועדת הכספים ביום שני. בידיעה של הפרשן הפוליטי של 'משפחה', יוסי אליטוב, נאמר, כי לאחר שהתברר ש'קדימה' לא באה לקראת אגודת ישראל בנושאים החשובים לה, ואף נסוגה מהתחייבויות קודמות, החליטו במפלגה שאין כל טעם לכנס את מועצת גדולי התורה. ליצמן אף הוסיף, כי יתפטר מתפקיד יו"ר ביום שני הקרוב (שלשום).

יום שני חלף עבר, וליצמן עדיין מחמם את כיסא יו"ר ועדת הכספים.

* ח"כ ליצמן מדוע אינך מתפטר בהתאם להכרזתך?

ליצמן ציפה לשאלה המתבקשת. לדבריו, הוא עומד עדיין על כך כי כאיש אופוזיציה הוא אינו יכול לשמש בתפקיד, ובהתאם לכך הוא אמר את הדברים לאחר ישיבת המו"מ עם 'קדימה', כשהסתמן כי אין התקדמות ופניה של אגודת ישראל לאופוזיציה.

אלא שלדברי ליצמן, בינתיים פנתה 'קדימה' לאגודת ישראל וביקשה לכנס שוב את צוות המו"מ, היות ויש לה הצעות שיכולות להוביל לכך שאגודת ישראל תוכל להצטרף אל שורות הקואליציה.

במקביל פנה שר האוצר, אברהם הירשזון, לליצמן וביקש, כי לפחות עד לישיבת צוות המו"מ והחלטה סופית על דרכה של המפלגה ימשיך לכהן בתפקיד באופן זמני.

בישיבה שקיימו חברי הכנסת של אגודת ישראל הוחלט שלא לדחות את בקשת שר האוצר, ולהיענות גם לבקשתה של 'קדימה' לשוב אל שולחן המו"מ, כדי לראות אם אכן יש בפיהם בשורות חדשות. בהתאם לכך הוחלט בסיעה כי ליצמן ימשיך בתפקיד.

נודע, כי מחר ייפתח שוב המו"מ.

"ברור שברגע שנחליט כי המשא ומתן הסתיים וכי אנו באופן סופי באופוזיציה, לא אחזיק יותר בתפקיד. זה לא ראוי ולא מקובל. אך עד אז כאמור, החליטו חברי, שעלי, למרות הביקורת הציבורית שיכולה להתעורר, להמשיך ולכהן כיו"ר הזמני של הוועדה", אמר ליצמן.

אתמול נערך סבב טלפוני בין חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, זאת לאחר, שהתקבלה פניה מ'קדימה' ליהדות התורה, לפיה תתקבל תוספת תקציב של 290 מיליון שקלים לצרכי היהדות החרדית (באותה מתכונת של ההסכם בתקציב הקודם), וכי בתמורה לכך ימנעו חברי סיעת יהדות התורה בהצבעת התקציב. חברי מועצת גדולי התורה הכריעו לאשר את ההצעה.

לגבי כניסה לקואליציה, אומר ליצמן, כי החלטה בעניין זה מורכבת יותר והיא לא תוכל להתקבל בסבב טלפוני, אלא רק באסיפה של חברי מועצת גדולי התורה, שתתכנס אם וכאשר יהיו בהצעת 'קדימה' בשורות והצעות שיהיו ראויים לעלות על שולחנם.

הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, אומר, בשיחה מיוחדת עמו, כי 290 מיליון שקלים "ניתנו לבקשתו האישית של ליצמן, וזאת לאור ההערכה הגדולה כלפיו בקרב פקידי האוצר".

הבר הוסיף, שההסכם בפועל נחתם מול הסיעה והכספים יועברו לפי הסכם עם הסיעה, אך הדגיש שמדובר בבקשה אישית של ליצמן שהוביל את כל המהלך.

עוד אמר הבר: "אני לא חושב שהוא יעזוב את ועדת הכספים. אני אופטימי. אני ממתין להתפתחויות בקרוב".

באדיבות 'עניינים'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד