כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

רצח כפול באוזבקיסטן

רצח בטשקנט: מזכירתו של הרב הראשי ואמה נמצאו ללא רוח חיים. בקהילה מעריכים: הרקע לאומני

הרב הראשי של אובזקיסטן, הרב דוד אבא גורביץ' . צילום: 'שטורעם'
הרב הראשי של אובזקיסטן, הרב דוד אבא גורביץ' . צילום: 'שטורעם'

רצח מסתורי: בטשקנט בירת אוזבקיסטן נתגלו לפני שעה קלה מזכירתו של הרב הראשי למרכז אסיה השליח הרב דוד אבא גורביץ', ואמה שהן ללא רוח חיים בדירתן.

נשיא איגוד הקהילות איגוד הקהילות ר' לוי לבייב תובע מהשלטונות המקומיים למצות את החקירה עד תום ובהקדם.

לפי דיווח באתר 'שטורעם', מדובר בקרינה רבקה לויפר ובאמה סבטלנה. קרינה המשתתפת בתוכנית 'כוכבים' במסגרתה מעניק ר' לוי לבייב מלגות חודשיות לצעירים יהודים הנכונים להגביר את הידיעות שלהם על היהדות ועל ישראל, לא הגיעה הערב לקבל את המלגה, ובעקבות כך גבר החשש לגורלה ואנשי הקהילה היהודית בטשקנט בקשו מהמשטרה לבדוק מה קורה בדירת הצעירה.

משפרצו השוטרים את הדלתות התגלתה האם ללא רוח חיים בסלון הדירה, וקרינה בת ה-20 נמצאה מקופלת באחד החדרים.

משטרת אוזבקיסטן פתחה בחקירה.

בקהילה היהודית מעריכים כי השתיים נרצחו על רקע לאומני.

בשיחה עם אתר האינטרנט ynet סיפר טל רבינא, המשמש כדובר איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים על מה שאירע: "ביום שני האחרון, הגיעה קרינה לשיעור שהעביר הרב גורביץ' וזו בעצם הייתה הפעם האחרונה שהיה עימה קשר. למחרת וגם ביום שלאחריו קרינה לא הגיעה לעבודה. ממשרדו של הרב ניסו ליצור איתה קשר טלפוני אבל היא לא ענתה. במשרד חשבו שהיא שאולי היא לא מרגישה טוב".

לדברי רבינא רק היום החלו במשרדו של הרב לדאוג לגורלה. "כשקרינה כבר לא הגיעה לשיעור שבו גם חילקו את המלגות, התעורר החשד שמשהו קרה לה. אנשי הקהילה היהודית הזעיקו את משטרת טשקנט כדי לברר מה קורה איתה".

בשעות הערב הגיעו השוטרים ופרצו לדירת השתיים ולעיניהם נגלה מחזה מצמרר. "ראשונה נמצאה גופת האם כשהיא מוטלת בסלון ללא רוח חיים. את קרינה מצאו בתנוחה מקופלת ומכך הבינו שניסתה להתחבא באחד החדרים, אף היא נמצאה ללא רוח חיים. ברור היה שמדובר ברצח", אמר הדובר, "אם כי משטרת טשקנט עדיין לא מנדבת פרטים נוספים לגבי נסיבות האירוע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד