י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

שבעה מי יודע

שבעה חרדים נכנסו לרשימת 500 העשירים בישראל של גיליון 'דה מרקר'. חוץ מלבייב, יש עוד שמות מעניינים

העלייה בנדל"ן הביאה לעלייה בשווי האדמות. האדמו"ר מגור.
העלייה בנדל"ן הביאה לעלייה בשווי האדמות. האדמו"ר מגור. צילום: קבלן_דעות

כמידי שנה, מפרסם המגזין הכלכלי 'דה מרקר' את רשימת עשירי ישראל והערכות על שווי כספם. לרשימת השנה נכנסו שבעה אישים חרדים.

במקום של כבוד ב'מועדון המיליארדרים' נמצא, כצפוי, לב לבייב, שהונו מוערך השנה בכ-2.5 – 3 מיליארד דולר.

ברשימת ה'מולטי מיליונרים' נמצא האדמו"ר מגור. היקף הונו מוערך בכ- 250 - 300 מיליון דולר. על-פי 'דה מרקר', למשפחתו של האדמו"ר אלפי דונמים בין צפון תל אביב לנתניה. ההתעוררות בשוק הנדל"ן הביאה לעלייה בשווי האדמות שנרכשו לפני 60 שנה.

ברשימת ה'מיליונרים פלוס' נמצא איש העסקים יוסף גרינפלד. היקף הונו מוערך בכ- 180 - 200 מיליון דולר. גרינפלד, יחד עם שותפו אבי שנור, הם צמד יהלומנים בעלי חברת ליטוש היהלומים 'אסטרא' שייצאה ב-2005 ב-80 מיליון דולר. גרינפלד מחזיק ב-25% ממניות החברה. השניים ייסדו גם את קבוצת ההשקעות 'קרדן', המחזיקה ב-UMI, יבואנית כלי הרכב של GM. כמו-כן, הם משקיעים בנדל"ן בישראל ובמזרח אירופה. מניותיו של גרינפלד ב'קרדן' עומדים על 31. גרינפלד הוא מבעלי רדיו 'קול חי'.

לרשימת המיליונרים נכנסה משפחת אלישיוב, שהיקף הונה מוערך בכ- 50 – 80 מיליון דולר. אלישיוב הם בעלים של מלטשת היהלומים LID הפועלת בישראל ובהודו. הם גם בעלי השליטה ב'גולקס' העוסקת במסחר במטבעות ובנגזרות.

שלום וסרטיל, יו"ר 'ציפחה אינטרנשיונל' הבונה את 'אחוזת ברכפלד', נכנס גם הוא לרשימת המיליונרים עם היקף הון של כ-50 - 100 מיליון דולר. וסרטיל בנה יותר מ-2,000 יחידות דיור במגזר החרדי ומרכז עסקים.

עוד ברשימת המיליונרים, משה חיים ויפה שיינפלד, שהיקף הונם עומד על כ-70 - 80 מיליון דולר. הם מחזיקים בכל מניותיה של חברת הנדל"ן 'שיינפלד', הבונה בשוק החרדי בישראל, פועלת בבריטניה ופעילה במזרח אירופה בשותפות עם יוסף גרינפלד מקרדן. הם גם מחזיקים ברבע ממניות רדיו 'קול חי'.

רבי אלעזר אבוחצירא נכנס גם הוא לרשימת המיליונרים, עם היקף הון של כ- 80 - 100 מיליון דולר. על-פי המגזין, רבי אלעזר "צבר הון בזכות ברכות למאמיניו". המגזין לא יודע לספק נתונים נוספים עליו, מלבד העובדה כי הוא מחזיק בבנין השקם בבאר שבע ומתגורר בבית שלוש קמות על קרקע של דונם וחצי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד