י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גם 'שטראוס' מטעה את הציבור

לאחר 'תנובה' הגיעה תור 'שטראוס': הוגשה תביעה ייצוגית על הטעיית הציבור - לא מסמנים מרכיבי חלב נכרי

תביעה יצוגית. שטראוס
תביעה יצוגית. שטראוס

שבוע בדיוק לאחר שעו"ד נחמה ציבין הגישה תביעה יצוגית נגד חברת 'תנובה', בגין הטעיית צרכני הכשרות באי סימון מרכיבי חלב נכרי על גבי חלק ממוצריה - הוגשה אתמול תביעה דומה נגד מחלבות 'שטראוס' באמצעות עו"ד עפר לרינמן.

בשתי התביעות מייצגים עורכי הדין את צבי הרש יצחק, חבר בתנועה להגינות שלטונית.

כזכור, נחשפה כאן לראשונה שערוריית הכשרות החמורה במוצרי החלב של חברת 'תנובה', לאחר שהתברר, כי החברה גורמת להכשלת הציבור אשר אינו מודע לעובדה כי מוצרי חלב שלה מכילים גם רכיבים של חלב עכו"ם.

בעניין זה הוגשה עתירה לבג"צ על-ידי התנועה להגינות שלטונית, בראשותו של מרדכי אייזנברג, אליו הצטרף עו"ד מרדכי ציבין. בעתירה, אותה מייצגים בבג"צ מרדכי אייזנברג ועורכת הדין נחמה ציבין, נדרשת הרבנות הראשית לחייב את 'תנובה' לפרסם על מוצרי החלב שלה שהם מכילים חלב עכו"ם.

יו"ר התנועה להגינות שלטונית מרדכי איזנברג אף ציין בפני כתבנו, כי "התנועה תמשיך בפעולותיה על מנת להעלות את הסטנדרטים של הכשרות הממלכתית, כשם שעשתה בעבר גם באמצעות בג"צ, וכי הטעיית הציבור בכל הקשור לדת, עולה על כל הגנה צרכנית אחרת". כן הדגיש, "כי התנועה תשקול לפעול בצעדים משפטיים נוספים באם יהיה צורך בכך".

במקביל להגשת העתירה התברר, שבעיה דומה קיימת גם במוצרי חברת 'שטראוס'. לאחר הגשת התביעה הייצוגית נגד 'תנובה' הוחלט להגיש תביעה ייצוגית גם נגד חברה זו.

בעוד שבתביעה נגד 'תנובה' הוצגה דרישה לפיצוי בסך 500 מיליון שקל, עבור קבוצת נפגעים שלהערכת העותר עומדת על לא פחות מ-50 אלף איש, הרי שבתביעה נגד 'שטראוס' נתבעת החברה על פיצוי לקבוצת הנפגעים בסך 100 מיליון שקל לאור הערכת גודל קבוצת הנפגעים בלא פחות מ-10,000 איש.

בפתיח לתובענה נכתב: "זוהי תובענה ייצוגית צרכנית. התובע הינו צרכן שומר כשרות, שאכילת מוצר שיש בו מרכיבי 'חלב נכרי', אסורה עליו על פי אמונתו. התובע יטען כי הנתבעת הטעתה ציבור רחב, והתובע בתוכו, לסבור כי מוצריה אינם מכילים 'חלב נכרי'. הנתבעת הטעתה אותם בעניין זה ביודעין, חרף חובתה, על פי דין פסיקה ונוהג, ומכוח הוראות הרבנות הראשית לישראל והרבנות הצבאית הראשית, לכתוב במפורש 'מכיל אבקת חלב נכרי' או 'מכיל חלבוני חלב נכרי' על מוצרים המכילים מרכיב זה".

בהמשך נכתב: "במעשיה אלו, שנמשכו שנים, פגעה הנתבעת בבני הקבוצה וגרמה להם נזק לא-ממוני אך בר-פיצוי. נפגעה האוטונומיה של הרצון של בני הקבוצה, נפגע חופש הבחירה שלהם, נפגעו כבודם ורגשותיהם".

עו"ד עפר לרינמן אמר: "תובענות יצוגיות אלו (נגד תנובה ושטראוס) הן ביטוי לתחושה הקשה בציבור הדתי לכשנודע דבר הימצאות מרכיבי חלב נכרי בחלק ממוצרי תנובה ושטראוס ללא סימון ברור של הימצאות מרכיבי חלב נכרי כדרישת הרבנות הראשית לישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד