י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המיסיון: כך נכבוש את החרדים

"הקהילה החרדית בניו יורק הייתה סגורה. כעת יש לנו אסטרטגיה חדשה כיצד להגיע אל כ-300 אלף בתי אב"

מודעת אזהרה שיד לאחים מפיץ בימים אלו בכל הריכוזים החרדים בניו יורק
מודעת אזהרה שיד לאחים מפיץ בימים אלו בכל הריכוזים החרדים בניו יורק

"אם חיפשתם הזדמנות לבשר ליהודים, ולא ידעתם כיצד, הרי לפניכם ההזדמנות. אנו מגייסים צוות לסיום האדיר של הפרויקט המיסיונרי שלנו, ביולי 2006, ברחבי ניו-יורק". במילים הללו נפתח העלון המחולק בעצם ימים אלו לבכירי פעילי ותומכי 'היהודים המשיחיים' בניו-יורק לקראת קמפיין מיוחד עליו הכריזו בחודש הקרוב. העלון שהגיע השבוע לידי ארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב בחזית המאבק במיסיון, חושף פרטים מדויקים ומצמררים על אופי הפעילות המיסיונרית בעוד שבועות אחדים.

לפני הפירוט של התכנית הקבועה, בא דיווח מדויק של הפעילות המיסיונרית עד כה. "בחמש וחצי השנים האחרונות, הפעלנו את הפרויקט המיסיונרי הגדול ביותר בהיסטוריה של הכנסיה שלנו, 'יהודים למען אותו האיש'. הכשרנו מיסיונרים מקצועיים ומתנדבים ושלחנו אותם לכל עיר מחוץ למדינת ישראל, אשר בה גרים יותר מ-25 אלף יהודים".

"אלה הן קצת מהתוצאות המעודדות: חולקו יותר- 13.5 מיליון פלאיירים. נוצרו 50 אלף קשרים חדשים, מהם 13,640 יהודים. התפללו עם 5,420 אנשים לקבל על עצמם את המשיח, מהם 956 יהודים". לאחר הנתונים הללו – פורשים המיסיונרים את תכנית הפעולה הקרובה שלהם.

גולת הכותרת של תכנית הפעולה היא הפעילות שמתכננים המיסיונרים בקרב, "יהודים תלמידי חכמים, חסידים וליטאים": "הקהילה החרדית הייתה סגורה לבישור עד כה, אך כעת יש לנו תכניות חדשות ואסטרטגיה חדשה בעזרתה נשתדל להגיע אל כ-300 אלף בתי אב חסידיים בניו-יורק".

כך הם כותבים במילים מפורשות: "התפללו על זה שנצליח לחדור עם 'הבשורה' לברוקלין ויחד נרים את קרנו של אותו האיש ליהודים תלמידי חכמים, חסידים וליטאים, וכן יהודים דוברי רוסית".

תכנית הפעולה נחלקת לשכונות ולרבעים השונים של ניו-יורק. בפרק העוסק בברוקלין נאמר כי ב"ברוקלין יש 516 אלף יהודים: נדביק מודעות ונציב שלטים בכל האזור. נחלק חומר מיסיונרי ונתקשר לאלפי בתים. המיסיונרים המומחים שלנו יעבדו על פי התכניות המותאמות לחסידים ולדוברי רוסית, כי בברוקלין נמצא הריכוז הגדול ביותר של שתי קהילות אלו".

אחת הפסקאות המדהימות ביותר נוקבת בזהות הפעילים המיסיונרים. "לראשונה בהיסטוריה", מגלה העלון המיסיונרי, "יגיע צוות של 'יהודים ישראלים למען אותו האיש'. בהיותם דוברי עברית הם יעבדו בקרב 200 אלף הישראלים הגרים בניו-יורק. נדביק מודעות בעברית על לוחות המודעות, נחלק חומר בעברית, נקיים קונצרטים, נערוך סקרים, נמלא שאלונים. המודעות שנפיץ ברחובות יהיו בשפה העברית. ונקיים גם ביקורי בית".

בפסקה נוספת העוסקת ברובע קווינס: "ננסה להגיע ל-186 אלף יהודים שגרים בקווינס. ניצור קשר עם הקהילה היהודית באמצעות לוחות המודעות בכל קווינס. נעבור מדלת לדלת כדי לחלק חומר מיסיונרי, נעבור בבתים ונשלח חומר מיסיונרי בדואר. דגש מיוחד יושם על יהודים דוברי רוסית שגרים בקווינס".

יש כאן גם קריאה ליהודים מיסיונריים להשתלב בפעילות ומאיץ גם בגויים שלא לעמוד מנגד. "אם אתה לא יהודי ומבקש להשתתף ולהתנדב, תוכל להתגייס ל'פיקוד העורף'. זה יאפשר לאלו שבחזית להתרכז בצורה טובה יותר בבישור כשהם לא צריכים לדאוג להכנת האוכל, חומר לחלוקה, אריזה, מעקב, ניקיון, כביסה, וכל דבר שיאפשר למבצע לעבור בצורה חלקה".

העלון מסתכם בנימה מעשית וברורה: "על כל משתתף לגייס 1,500 דולר להשתתפות בת שבועיים, 3000 דולר להשתתפות בת חודש, כולל כרטיסי טיסה לניו-יורק, בתי מלון, אוכל, תחבורה מקומית ועוד. אנא התפללו כולכם שנצליח במבצע זה", מפציר העלון המיסיונרי במאמיניו.

השבוע נודע כי הגיעו פניות דחופות מניו יורק ליו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, הקוראות לנצל את הניסיון שנצבר בארגון יד לאחים על מנת לפעול במהירות ולקדם את פני הרעה. יו"ר יד לאחים אישר השבוע את דבר קיום הפניות הללו.

בחודש האחרון החלו להיראות ניצני הפעילות המיסיונרית בקרב השכונות החרדיות עם הפצתו של תקליטור מיוחד על אותו האיש שעליו הופיע הכיתוב באידיש: "דער DVD איז ממש מעין עולם הבא" (התקליטור הזה הוא ממש מעין עולם הבא). התקליטור הופץ בדיוור ישיר בקרב כל השכונות החרדיות בניו-יורק. יד לאחים מיהר לפרסם כרוזים שקראו לציבור להשמיד את התקליטור לאלתר ולהזהיר מפניו את כל מי שנחשף לו.

נודע כי במקביל להפצת כרוזי אזהרה בכל רחבי ניו-יורק, יד לאחים מרכז בימים אלו מאמצים לאיתור מקורות המימון להפעלת מערך אינטנסיבי של פעילות סיכול שעליה יהיו אמונים טובי הכוחות והמוחות באגף למאבק במיסיון שמאחוריהם הצלחות מוכחות בשורה של תחומים.

יו"ר יד לאחים הסביר השבוע כי "כל הסימנים מעידים על כך שהמיסיונרים מבקשים לפעול בחסות פעולות של הסחה, שלא יסגירו את מטרתם האמיתית, להעביר יהודים על דתם. כמי ששואבים מידע רב, באמצעים שונים, מתוך הנעשה בתוך הכתות המיסיונריות, נוכל במהירות יחסית לעמוד במדויק אחר כוונות המיסיונרים המדויקות ולפעול בשיטות שאנו נוקטים בהם בארץ ורואים בהם הצלחה. ברבים מהמקרים, אנו יודעים מראש על כוונות של המיסיונרים לפשוט על אזורים מסוימים ואנו מקדימים אותם בהודעות אזהרה הפוקחות את עיני הציבור ואף מגיעים לאותם יהודים שהמיסיונרים כבר צדו אותם ברשתם".

הרב ליפשיץ הבהיר: "המטרה שלנו אינה מסתכמת במניעת התכנית המיסיונרית הקרובה אלא בהצלת יותר מ-13 אלף היהודים שהמיסיונרים מצהירים כי באו עמם במגע. יש לנו מידע רב על הנעשה בתוך הכתות ומכוח זה אנו פועלים ומצילים יהודים".

יו"ר יד לאחים הביע תקווה שיהודי ניו-יורק יתגייסו למען הפעילות החיונית של יד לאחים ובכך יביאו לסיכול הפעילות ולהצלת אלו שכבר נטמעו בה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד