ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עו"ד סיני גלבוע התפטר

מ"מ ראש עיריית פ"ת מטעם ש"ס התפטר בעקבות ממצאי מבקר המדינה. נחשד בקבלת טובות הנאה

"אין פגם במעשיי". עו"ד סיני גלבוע
"אין פגם במעשיי". עו"ד סיני גלבוע

מ"מ ראש עיריית פתח תקווה, מטעם תנועת ש"ס, עו"ד סיני גלבוע, החשוד בקבלת טובות הנאה, הודיע על התפטרותו מהעירייה בעקבות הממצאים שהעלתה בדיקת מבקר המדינה. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

בדו"ח מבקר המדינה נאמר, כי בשנת 2001, ייצג עו"ד גלבוע את חברת 'דן', בבקשת החברה לפיצויים מוגדלים תמורת פינוי חניון גדול שבבעלותה.

כפיצוי, היתה חברת דן אמורה לקבל קרקע להקמת 64 יחידות דיור. 'דן' ניסתה להגדיל את הפיצוי, ולשם כך שכרה את שירותיו של עו"ד גלבוע.

על-פי החשד, גלבוע חתם על שני הסכמים עם חברת 'דן', באמצעות חברה שבבעלות אשתו, שרה מיכאלי, לפיהם הוא יסייע ויעניק לחברה יעוץ תכנוני כדי להשביח את זכויותיה בפרויקט. בנוסף, הוא קיבל לידיו את הטיפול במכירת הדירות שייבנו במתחם, כל זאת עבור שכר טרחה של כ-15 מיליון שקל, מתוכם 6 מיליון שקל כבר שולמו לו.

"עו"ד גלבוע סייע לחברת דן להשביח את נכסיה, תוך ניצול קשריו עם ראש העירייה ושימוש לא ראוי במעמדו בעירייה, בקשריו עם עובדיה, בנגישות למידע ובתפקידו כמ"מ יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה. בפעילותו היה ניגוד עניינים חמור וניצול מעמדו הציבורי", קובע המבקר שמוסיף, "ראוי היה שסגן ראש העיר ישמור על טוהר המידות ויפעל ללא משוא פנים".

גלבוע פעל בנושא באמצעות קשריו עם ראש עיריית פתח-תקווה, יצחק אוחיון, שנענה לבקשת מנכ"ל חברת 'דן' ולבקשת עו"ד גלבוע להגדיל את היקף הפיצוי. "התנהגות זו של ראש העיר מעוררת תמיהות. יש לראות בחומרה את העובדה שראש העיר הבטיח לדן זכויות בנייה שלא התבססו על הערכת שמאי", כך על-פי דברי המבקר.

המבקר מדגיש, כי הוא "רואה בחומרה את השימוש שעשה עו"ד גלבוע במעמדו ובתפקידו לצורך קידום עסקיו הפרטיים. יש יותר מטעם לפגם בחצייתו את הקווים ובמתן שירותיו לחברה, מה גם ששכר הטרחה שלו נקבע על פי היקף הזכויות שישיג, זכויות שהגורם העיקרי בקביעתן היא הוועדה המקומית שהוא חבר בה".

בסופו של דבר, אכן התקבלה בקשתו של גלבוע, וחברת 'דן' קיבלה שטח להקמת 350 יחידות דיור, זאת כאמור, בעמלה של 15 מיליון שקל לעו"ד גלבוע.

המבקר העביר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה, שככל הנראה, יורה על פתיחת חקירה משטרתית בנושא.

עם פירסום הדו"ח דחה עו"ד סיני גלבוע את הממצאים ואמר כי הוא משטכנע כי עד מהרה יתברר כי לא נפל שום פגם במעשיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד