כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"ניהלו מו"מ עם כל בעל זקן"

דו"ח ועדת החקירה מצא ליקויים רבים ושורה של טעויות בתפקוד המשטרה בפרשת חטיפת התינוקת באשדוד

החלון ממנו נחטפה גופת התינוקת. צילום: ely2
החלון ממנו נחטפה גופת התינוקת. צילום: ely2

ועדת החקירה המשטרתית שבדקה את פרשת חטיפת גופת התינוקת מאשדוד לפני כחודש, מצאה ליקויים רבים בעבודת המשטרה. על פי הערכות ייתכן ומפקדים במרחב לכיש וקצינים במשטרת אשדוד יקבלו הערות ונזיפות. כך יפרסם מחר (ו') המקומון "כל הדרום" מרשת ידיעות תקשורת.

אתר YNET מדווח כי ביום שני הקרוב יגיש יו"ר ועדת החקירה, רב ניצב בדימוס רפי פלד, את הממצאים למפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי.

התינוקת שבמרכז הפרשה, נפטרה לאחר שבמשך מספר ימים סבלה מחום גבוה. על-פי החשד הוריה של התינוקת לא דאגו לחסן אותה כפי שממליצים הרופאים. צוות מד"א שהוזעק ניסה לבצע בה פעולות החייאה, אולם הם נאלצו לקבוע את מותה. המשטרה הוזעקה לבית המשפחה, לאחר שבמקרים בהם יש חשד למוות לא טבעי נהוג להזמין ניידת, וכך נעשה גם הפעם.

קצין בכיר במשטרה ציין שבנקודה זו החלה שרשרת הטעויות של המשטרה. שכן, מהבית צריך היה להעביר את הגופה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולא לבית הטהרה בבית העלמין בעיר, כפי שנעשה במקרה הזה. "אם צריך להוציא את הגופה מהמכון לצורך קבורה בשלב מאוחר יותר, זו לא בעיה. אבל כשמכניסים גופה לבית טהרה, כשהמשטרה חושדת שלא מדובר במוות טבעי, זו טעות", אמר גורם בכיר במשטרה ל'ידיעות אחרונות'.

טעות נוספת עליה מצביע דו"ח החקירה, היא חטיפת גופת התינוק על-ידי חרדים מבית הטהרה. לדברי הגורם המשטרתי היה צורך להוציא את הגופה על-ידי המשטרה למכון לרפואה משפטית, בזמן שהמוני החרדים הפגינו מחוץ למקום. "במקום זאת נוצרה הסיטואציה, לפיה החרדים הם אלו שחטפו את הגופה והצליחו לקבור אותה במקום לא ידוע".

ועדת החקירה מצביעה על טעות נוספת בנושא מהומות החרדים: "טעות נוספת הייתה חוסר איתור המנהיגות האמיתית של החרדים. המשטרה ניהלה משא ומתן עם כל מי שהיה לו זקן. כך יצא שמנהיגי החרדים לא ניהלו את השיחות עם המשטרה".

במשטרה מודים שאין נהלים לטיפול באוכלוסיית החרדים. "המשטרה המקומית חייבת ליצור מערכת יחסים עם הקהילות השונות בימי רגיעה, כדי לאתר את המנהיגים במקרה כמו זה".

הגורם הבכיר מסר עוד, לפי YNET, שעל-פי הממצאים ייתכנו נזיפות והערות אישיות למפקדים בכירים, כולל מפקד מרחב לכיש ניצב משנה אפי מור.

נצ"מ מור עצמו סירב להתייחס לפרשה ואמר: "עד שהדו"ח לא יוגש לא אתייחס וייתכן שגם לאחר מכן אמצא לנכון לא להגיב".

יש לציין כי הורי התינוקת נחקרו ושמרו על שתיקה, עובדה המקשה על המשטרה לאתר היכן היא נקברה ולכן הנושא עדיין נותר כתעלומה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד