י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'טרה' מתחדשת, הכשרות לא

ב'טרה' משיקים מוצרים חדשים, אבל מודעים היטב לבעית הכשרות. "עדין לא התקבלה החלטה", אומר המנכ"ל

מנכ"ל 'טרה' במסיבת העיתונאים. צילום: ישראל ברדוגו
מנכ"ל 'טרה' במסיבת העיתונאים. צילום: ישראל ברדוגו



מנכ"ל מחלבות 'טרה', זאב קלימי, אמר במסיבת עיתונאים למגזר החרדי, כי עדין לא התקבלה החלטה בנושא החלפת הכשרות של המחלבה. "ההחלטה טרם נתקבלה. זו החלטה לא פשוטה. זה נושא מסובך וקשה, גם בגלל הגורם האנושי. יש כאן אנשים שעובדים עשרות שנים. אנחנו מעדיפים להמשיך בכשרות 'בד"צ אגודת ישראל' ולחזק אותו כך שזה יהיה רצונו של הצרכן".

קלימי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים למגזר החרדי, בה הושקה הנבחרת החדשה של 'טרה'. המחלבה נרכשה בסוף שנת 2004 על-ידי החברה המרכזית למשקאות קלים ('קוקה קולה'), ומאז החלה לפתח סדרת מוצרים חדשה, במטרה להתחרות במחלבות הגדולות 'תנובה' ו'יטתבה' ('שטראוס').

את מסיבת העיתונאים הפיק משרד הפרסום 'מימד', המטפל בתקציב 'טרה' במגזר החרדי.

מנתונים שמסרה 'טרה' עולה, כי גודל שוק משקאות החלב (שוקו וטעמים) עומד על: 348 מליון שקלים (שוק צרכני). גידול השוק השנתי מוערך ל- 06 ב- 4%. 'יוטבתה' מובילה את נתח שוק משקאות החלב עם 64%, 'תנובה' עם 31% ו'טרה' עם 5%. בשוק משקאות החלב שולט משקה השוקו עם 82%, וכל השאר מופנה לטעמים אחרים.

במהלך הנוכחי של 'טרה', היא מחליפה את שקית השוקו במיני קרטונית המכילה 225 מ"ל. הקרטונית הקטנה מעוצבת במיוחד לילדים בשילוב דמויות מצוירות וניתנת לסגירה ופתיחה. 'טרה' מצהירה כי המוצר החדש מעניק יותר טריות -מעל ל-3 שבועות, בשל תהליך האריזה הנקי.

עוד נמסר מ'טרה', כי גודל שוק הקוטג' בישראל מוערך לשנת 2005 בכ- 300 מיליון שקלים. הצריכה לנפש ב-2005 עומדת על 3.45 קילו. בקטגוריית הקוטג' מחזיקה 'תנובה' ב-71% מהשוק, 'שטראוס' עם 18% ו'טרה' עם 11%. גם בקטגוריה זו חידשה 'טרה', והשיקה מחדש את הקוטג' מועשר בסידן ובחיידקי bio, לצד עיצוב חדש של האריזות.

היקף שוק החלב הטרי עומד על 1,180 מיליון שקלים. היקף שוק החלב הרגיל תופס 78% וה-22% הנותרים הולכים לשוק החלב המועשר. רמת הצריכה לנפש ב-2005 עומדת על 46.3 ליטר, כאשר קיימים מנועי צמיחה, כמו דגני הבוקר, תרבות הקפה וטרנד הבריאות. 'תנובה' אוחזת ב-80% משוק החלב הטרי, 'יוטבתה' 11% ו'וטרה' 8%. בשוק זה השיקה 'טרה' קרטונית 2 ליטר חלב טרי המשלבת נוחות, בריאות וטריות באריזה אחת.

קטגוריית הגבינות מוערכת בכ- 430 מיליון שקלים, כאשר 79% מהשוק נובע מהגבינות הלבנות, והשאר גבינות שמנת וגבינות יוגורט. רמת הצריכה לנפש עומדת ב-2005 על 4.8 קילו. 'תנובה' מחזיקה בנתח שוק כספי של 53%, 'שטראוס' – 36.7% ו'טרה'- 8.3%. בשוק הגבינות השיקה 'טרה' את הגבינות המועשרות, עם סידן וויטמין D, המסייע לספיגה אופטימלית של הסידן בגוף. כמו-כן, השיקה סדרת גבינות קרם שמנת בטעמים עם אחוזי שומן נמוכים.

כאמור, מנכ"ל 'טרה', זאב קלימי, לא מסתיר את אי-שביעות רצונו מגוף הכשרות 'אגודת ישראל'. לדבריו, "בדקנו מספר פעמים את תפיסות הציבור החרדי לגבי הכשרים, וגילינו ש'אגודת ישראל' מסתרכת אחרי כל ההכשרים. חלק גדול מהציבור החרדי לא מוכן להכניס את ההכשר הזה לביתו".

קלימי אף ציין בשיחה עם 'עניינים', כי למרבה הפתעתו, הוא גילה שגם במוסדות של גוף הכשרות, לא נוהגים לצרוך את מוצרי 'טרה', אלא מזמינים מספקים אחרים. "הם יורים לעצמם ברגליים. זה לא מתקבל על הדעת", אומר קלימי. "הם צריכים לדעת לבנות את מותג ההכשר שלהם כדי שהוא יהיה מקובל בכל הציבור החרדי".

קלימי ציין כי בחודשים הקרובים החברה תבחן את האפשרויות העומדת בפניה ותקבל החלטה בנושא.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

קישורים:
לעוד ידיעות מתחום השיווק והפרסום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד