י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

75% מהחרדים ללא רכב

שוק השכרת הרכב במגזר החרדי מגלגל כ-80 מיליון שקל בשנה. הביקוש מושפע מ-75% חסרי רכב

קביעת המזוזות בסניף 'הרץ' בבני-ברק. צילום: יחסי ציבור
קביעת המזוזות בסניף 'הרץ' בבני-ברק. צילום: יחסי ציבור



חברות השכרת הרכב הגדולות גילו לאחרונה את המגזר החרדי. אם בעבר היו אלו סוכנים פרטיים מתוך הקהילה חרדית שהפעילו סוכנויות להשכרת רכב, וייצגו חלק מהחברות הגדולות, עתה מתחילות החברות לפעול בצורה ישירה במגזר החרדי.

החברה הראשונה שעשתה זאת היא חברת 'הרץ'. לדברי מנהלת השיווק של החברה, שרון מלכה, " בחרנו בצורה אסטרטגית לאורך כל הדרך שלא לפעול באמצעות סוכנים במגזר החרדי, אלא בצורה ישירה. אנחנו מתכוונים לפעול חזק במגזר החרדי ולהציע לו הצעות ייחודיות".

החברה ערכה ביום שלישי שעברטקס קביעת מזוזות לסניף החדש בבני ברק, בנוכחות רבנים ועסקנים ומנהלי החברה, והצהירה כי היא רואה במגזר החרדי קהל יעד פוטנציאלי, ובכוונתה להציג 'מהפכה' בתחום השכרת הרכבים ללקוחות.

גם חברת 'אלדן' החלה לפעול במגזר החרדי, ושכרה לשם כך את משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', ואף מינתה איש שיווק מיוחד למגזר החרדי. כמו כן, 'אוויס' החלה לפעול במגזר החרדי באמצעות 'פרסום גל'.

מנתונים שנבדקו על-ידי משרד הפרסום 'טריו', שקיבל לאחרונה את תקציב הפרסום של 'הרץ', עולה כי שוק השכרת הרכב במגזר החרדי (פרטי) מעורך כיום בהיקף של כ- 400 אלף ימי השכרה בשנה, ומגלגל היקף כספי של 70-80 מיליון שקל.

אחת הסיבות להיקף הפעילות הגבוה הוא, שכ -75% מהחרדים מעל גיל 20 אינם מחזיקים בבעלותם רכב (כ – 145 אלף איש), לעומת כ-33% בכלל האוכלוסייה בישראל.

השיעור הגבוה של הביקוש מושפע מכך שקיים שיעור גבוה של חסרי רכב (75%) אשר יוצאים באופן קבוע לנופש בארץ (46%).

מרבית ההשכרות במגזר החרדי הן של רכבים קטנים (קטגוריה B), בנוסף קיים ביקוש משמעותי לרכבים מסחריים גדולים מסוג וואן, ככל הנראה, לנסיעה משפחתית מורחבת.

ולמרות זאת, מבדיקת השוק עולה כי למעלה מ 50% מהצרכנים נוהגים להזמין רכב שכור דרך סוכן חרדי. מה שגורם לחברות הגדולות להשקיע מאמצים שיווקיים רבים להביא את הלקוחות ישירות אליהם.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

קישורים:
לעוד ידיעות מתחום השיווק והפרסום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד