ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

קצת תרבות

תכנית חדשה להקמת מוסדות תרבות לחרדים בירושלים הוגשה לעירייה, עם מוזיאונים, מרכז לאומנויות הבמה ועוד

הביקוש לתרבות יתרחב. חרדים במוזיאון לטרון
הביקוש לתרבות יתרחב. חרדים במוזיאון לטרון

האם תתרחש מהפכה בתחום התרבות לציבור החרדי בירושלים?

תוכנית אב למוסדות תרבות עבור האוכלוסייה החרדית בירושלים, שהושלמה בימים אלה במכון ירושלים לחקר ישראל על-ידי ד"ר מאיה חושן, ישראל קמחי ומיכל קורח, ממליצה להקים מוסדות תרבות עבור כרבע מיליון חרדים המתגוררים בירושלים וסביבתה. על כך מדווח אתר NFC.

התוכנית הוזמנה על-ידי האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים.

בתכנית נאמר, כי מרבית מוסדות התרבות בירושלים, כמו מוזיאונים ותיאטראות, משרתים בעיקר את האוכלוסייה הלא-דתית והדתית, המתגוררת בעיר ובמטרופולין. האוכלוסייה החרדית בוחרת לבקר רק במספר מועט של מוסדות תרבות ואירועי תרבות, בשל חוסר ההתאמה של המוסדות ואופי הפעילויות בהם לאורח החיים החרדי השמרני.

לשם כך הציגו החוקרים ההמלצות לתוכנית האב, שבהן מדובר על הקצאת מגרשים או הסבת מבנים קיימים למוסדות תרבות לחרדים בירושלים ובמטרופולין, כאשר מיקום מוסדות התרבות הללו יהיה במקום מרכזי ונגיש.

מוסדות התרבות הללו יכללו את המוסדות הבאים (לפי סדר חשיבות): אולם ומרכז אירועים רב תכליתי, ספרייה תורנית מרכזית, מרכז לפיתוח תעסוקתי בתחומי התרבות (הפקת ארועים, הכשרת מדריכים בתחומים שונים ועוד), מרכז מוזיקה הכולל בית ספר למוזיקה והפעלה של הרכבים ומקהלות, מרכז עולמי ללימודי חזנות, בית ספר ומרכז אומנויות ((מדריכות אומנות, צילום, צורפות, פיסול, קרמיקה, ציור, אנימציה ועוד), מרכז לאומנויות הבמה כמקום יוצר ומארח, מרכז להכרת ירושלים והארץ בגבולותיה, בהיבטים חז"ליים, גיאוגרפיים והיסטוריים, מוזיאונים ייחודיים דוגמת מוזיאון לתולדות היישוב החרדי בירושלים, מרכז חוגים והעשרה עממי, מרכז לספרות ועידוד סופרים שיכלול גם את בית הסופר החרדי, מרכז מבקרים להמחשה והצגה של עולם התוכן התורני, כמו מצוות התלויות בארץ (תפילין, כלי המקדש וכדומה).

עוד ממליצים החוקרים בנוסף למוסדות הנ"ל ממליצה התוכנית להכשיר רחבה להתכנסויות רבות משתתפים (דוגמת בריכת הסולטן) בה ניתן יהיה לערוך אירועים מרכזיים. המוסדות שיוקמו יהיו נפרדים לגברים ולנשים.

החוקרים מעריכים כי הביקוש למוסדות התרבות יגדל, ככל שההיצע יתרחב. עתה רק נותר לבדוק האם קיים תקציב לכל התוכניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד