ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

החרדים ייבחרו, המפד"ל בחוץ

מליאת הכנסת בוחרת את שני נציגיה לוועדה למינוי דיינים. אורלב מסית את ארגוני הנשים: יבחרו רק החרדים

רבנים ודיינים. האם המפד"ל תישאר בחוץ?
רבנים ודיינים. האם המפד"ל תישאר בחוץ?

היום (ב) יושלם סוף-סוף הרכב הוועדה החדשה למינוי דיינים בישראל. זאת לאחר שמליאת הכנסת תבחר את שני נציגיה לוועדה.

מי שמודאג מהבחירה הצפויה הוא יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, החושש "שקדימה והעבודה עלולות לתת יד להשתלטות המפלגות החרדיות על הוועדה למינוי דיינים". לדבריו, אם ייבחרו שני חברי כנסת מש"ס ומיהדות התורה, יוזמה אותה מקדמים שר המשפטים חיים רמון ויושב ראש הקואליציה אביגדור יצחק - יהיה רוב אוטומטי לחברים החרדים בוועדה.

לדברי אורלב, שפנה לקואליצית ארגוני הנשים, כדי שיתערבו וינסו לסכל את בחירת הח"כים החרדים, "קדימה והעבודה עלולות להקריב את העגונות ומסורבות גט על מזבח חיזוק הקואליציה, ולמכור את הוועדה למינוי דיינים לנציגי המפלגות החרדיות".

הוועדה למינוי דיינים כונסה מספר פעמים במהלך כהונת הממשלה הקודמת, אך לא קיבלה הכרעות סביב מינוי שישה דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים בישראל. אי הסכמה בין חברי הוועדה, הביא למבוי סתום בעניין.

בשלב מסויים הייתה כוונה להגדיל את מיכסת המינויים לתשעה, כדי להגיע להכרעה ותמימות דעים בין נציגי ש"ס, יהדות התורה והמפד"ל.

במהלך כהונת הממשלה הקודמת כונסה תחילה הוועדה עם היו"ר טומי לפיד, בתוקף תפקידו כשר המשפטים. מאוחר יותר כונסה הוועדה עם הי"ורית ציפי לבני, שכהינה אז כשרת המשפטים.

בסך הכל כונסה הוועדה ארבע פעמים במהלך כהונת הממשלה הקודמת, וכל הישיבות הסתיימו, כאמור, ללא הכרעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד