י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'דיסקונט' לא יפעל בציבור החרדי

בלעדי> מהלך מפתיע בבנקאות: בנק 'דיסקונט' יפסיק לפעול במגזר החרדי. 'מרכנתיל דיסקונט' יצא במהלך נרחב

מזל טוב למהלך החדש. בנק דיסקונט בבני-ברק
מזל טוב למהלך החדש. בנק דיסקונט בבני-ברק



בנק 'מרכנתיל דיסקונט' בחר במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' להוביל מהלך שיווקי ופרסומי נרחב, שבמסגרתו 'מרכנתיל' יוכתר כבנק המגזרי של חברת האם – 'בנק דיסקונט'. במקביל לכך, תופסק הפעילות של דיסקונט במגזר החרדי.

בעוד כשבועיים אמור להיפתח סניף של 'מרכנתיל דיסקונט' בביתר עילית – הסניף הראשון במסגרת המהלך להרחבת הפעילות במגזר החרדי. סניפים נוספים יפתחו בהמשך, וכן יוסבו סניפים קיימים של דיסקונט למרכנתיל.

בנק מרכנתיל דיסקונט הוא בבעלות מלאה של בנק דיסקונט – שבשליטת קבוצת ברונפמן המחזיקה ב-26 אחוז ממניות הבנק. נציגה של הקבוצה בישראל הוא ר' שלום פישר, שגם שותף בחברות שמחזיקה הקבוצה, כמו 'הריבוע הכחול', 'איקאה', ועוד.

מרכנתיל דיסקונט פעיל בכ-60 סניפים ברחבי הארץ, כאשר הדגש העיקרי של הבנק הוא פעילות מגזרית בישובים הערביים - כ-30 מתוף סניפי הבנק הם במגזר הערבי. לבנק יש סניפים גם בריכוזים החרדיים בבני-ברק ובירושלים.

לאחרונה, ראשי הבנק החליטו להפנות מאמצים שיווקים לכבוש נתח שוק במגזר החרדי. "אנחנו נמצאים שנים במגזר החרדי. יש לנו מספר סניפים במגזר החרדי, ואנחנו בוחנים, עוד בשנה זו, הרחבה מאסיבית של הפעילות במגזר החרדי", כך אמר בזמנו דובר הבנק ל'עניינים'.

לתפקיד מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט נכנס לאחרונה יעקב טטנבוים, יהודי חרדי, מי ששימש עד לא מכבר כמנכ"ל בנק פאג"י. מינוי זה הוא חלק ממגמת הנהלת הבנק לחזק את מעמד הבנק במגזר החרדי.

לפני כשלושה חודשים יצא הבנק במכרז על תקציב הפרסום למגזר החרדי, בו התמודדו שלושה משרדים. במשך זמן רב התעכבה ההחלטה על זהות המשרד שיוביל את המהלך. ההחלטה התעכבה כתוצאה ממפנה בחשיבה של ראשי הבנק, ורעיון חדש שהועלה בפניהם: למרות שאין קשר שיווקי בין דיסקונט למרכנתיל, עלה רעיון להפנות את עיקר מאמצי השיווק של הקבוצה באמצעות מרכנתיל דיסקונט, ולהפסיק את הפעילות במגזר החרדי לדיסקונט.

כאמור, בסופו של דבר ראשי הבנק קיבלו את ההצעה, ומשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', שטיפל עד עתה בתקציב דיסקונט, נבחר להוביל את מהלך החדירה של מרכנתיל במגזר החרדי.

סניף ראשון של הבנק יפתח בעוד כשבועיים בעיר החרדית ביתר עילית, והוא ילווה בטקס השקה ובקמפיין פרסומי מבית היוצר של 'בולטון פוטנציאל'. הבנק מתכוון להרחיב את פריסתו במגזר החרדי לריכוזים חרדיים נוספים.

סניפים נוספים של דיסקונט בריכוזים החרדים, יוסבו ל'מרכנתיל דיסקונט'. כך גם הסניף החדש שנפתח לא מכבר מרח' פנים מאירות בירושלים – שיהפוך לבנק 'מרכנתיל דיסקונט'. עוד נודע, כי כבר בוצעה הפעילות המנהלתית להסבת הבנק.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד