י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סלומיאנסקי ניצח, גפני הפסיד

ח"כ סלומיאנסקי מונה במפתיע לוועדה למינוי דיינים: "ניצחון על הקואליציה שניסתה למכור הוועדה לחרדים"

"היושר גובר". ח"כ ניסן סלומיאנסקי
"היושר גובר". ח"כ ניסן סלומיאנסקי

הכנסת בחרה בחברי הכנסת יצחק ועקנין (ש"ס) וניסן סלומיאנסקי (האיחוד הלאומי-מפד"ל), כנציגיה בוועדה לבחירת דיינים.

מי שחגג את ניצחונו של סלומיאנסקי היה יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, שהכריז כי הקואליציה של 'קדימה' ספגה מפלה צורבת והיא ראויה לכל גינוי על ניסיונה לדחוק את הציונות הדתית ולמכור את הוועדה למינוי דיינים למפלגות החרדיות, על גבן של נשים עגונות ומסורבות גט. "בחירתו של ח"כ ניסן סלומיאנסקי היא הישג מרשים, פרי מאבק נחוש של המפד"ל בשיתוף האיחוד הלאומי, הליכוד וישראל ביתנו", אמר אורלב.

סלומיאנסקי עצמו אמר בראיון לערוץ 7: "למרות שהקואליציה הלכה נגדי, הוכחנו שאם אתה פונה לכל אחד מחברי הכנסת בנפרד ומדבר על ליבו, עושה מה שנכון לעשות - בסופו של דבר היושר גובר".

הוא הוסיף כי כעת יתמקדו מאמציו בהחדרת דיינים לבתי הדין גם מהציונות הדתית. "עכשיו יש לנו סיכוי להיות גוש חוסם, הוועדה צריכה להתכנס בקרוב ולבחור עשרה דיינים, יש לזה השלכה עצומה", אומר סלומיאנסקי בסיפוק רב.

מי שנחשב למפסיד הגדול בבחירות אלו, הוא ח"כ משה גפני, שקיווה להיבחר בתמיכת הקואליציה. אולם, בעוד שנציג ש"ס, ח"כ יצחק ועקנין, הצליח להיבחר, נחל גפני כישלון.

הבחירות לנציגי הוועדה לבחירת דיינים היו הסוערות ביותר וזאת בשל אי-הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה.

הוועדה למינוי דיינים עומדת למנות בשנה הקרובה דיינים חדשים, לאחר שבמשך שנים רבות לא הצליחה הוועדה להגיע להסכמות ולמנות דיינים.

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, אמר: "בחירתו של סלומיאנסקי בניגוד לעמדת הקואליציה מהווה ניצחון לאופוזיציה ותבוסה לקואליציה, שניסתה להשתלט על שני המקומות בוועדה ונבלעה בקלפי בהצבעה חשאית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד