י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שאולמרט יתייעץ עם הרב אלישיב

ח"כ רביץ: על אולמרט להתייעץ עם הגרי"ש אלישיב כיצד לנהוג בפרשת החייל החטוף. תפילות בכותל

ח"כ אברהם רביץ
ח"כ אברהם רביץ

ח"כ אברהם רביץ קרא היום (ב) לממשלה לא לדחות על הסף את האולטימטום שהציבו שוביו של רב"ט גלעד שליט, ולקבוע "מה ישראל מוכנה לשלם" בעד שחרורו. רביץ גם קרא לראש הממשלה אהוד אולמרט להתייעץ בנושא עם הגרי"ש אלישיב. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

"המאורע הזה הוא לא הראשון בהיסטוריה של העם היהודי לדורותיו. פדיון שבויים הוא אחת המצוות הגדולות בתורה, נקבעו סביבה הלכות", אמר. לפי כתב העיתון, רביץ לא ידע לתרגם את העיקרון ההלכתי לפדיון שבויים - "לא יותר מכדי דמיו" (לא יותר משווה ערך לשבוי - י"א) - לדילמה האקטואלית, אבל לדבריו, "צריך להיכנס לאיזשהו מו"מ כאשר הגבולות ברורים. הייתי מוסר למחבלים מהם הגבולות שלנו. יכול להיות שישראל יכולה להסכים למשהו שלא יגרום לחטיפות נוספות, כמו למשל להסיג את כוחות צה"ל או לשחרר מחבל אחד תמורתו. צריך להגיד מה אנחנו מוכנים לתת".

רביץ הוסיף כי הגרי"ש אלישיב עוקב אחרי הפרשה. "אם ישאלו את הרב אלישיב ויניחו לפניו נתונים, הוא ישקיע את כל כוחו בשאלה ויביא דבר ברור ונקי ואמיתי", אמר רביץ. "הרי לא מדובר פה רק בסוגיה ביטחונית, מדינית או פסיכולוגית. זו סוגיה מוסרית והלכתית ממדרגה ראשונה ומוטב להתייעץ עם גדולי ישראל".

כתבנו חיים כהן מוסר:

תושבים ברובע היהודי ותלמידי ישיבות הודיעו כי יקיימו בחצות תפילה לשלומו של החייל החטוף גלעד שליט. התפילה תתקיים ברחבת הכותל המערבי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד