י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תינוק נחנק למוות ממפת ניילון

טרגדיה במשפחתון בבני-ברק: תינוק נחנק למוות ממפת ניילון שנכרכה סביב ראשו וצווארו. המטפלת בחקירה

תינוק נחנק למוות ממפת ניילון
ברוך דיין האמת

טרגדיה במשפחתון בבני-ברק: פעוט כבן חצי שנה, בן למשפחת בלומנפלד, מצא היום (ד) בצהריים את מותו, כאשר מפת ניילון נכרכה על פניו במשך דקות ארוכות.

סמוך לשעה 12:30 התקבלה הודעה במד"א על תינוק מחוסר הכרה במשפחתון ברחוב הרב פוברסקי בבני-ברק. מהפרטים עולה כי התינוק, שהיה בהשגחת מטפלת, משך מהשולחן מפת ניילון שנכרכה סביב ראשו וצווארו, והתינוק איבד את ההכרה.

ניידת טיפול נמרץ של מד"א הוזעקה למקום והחובשים ביצעו פעולות החייאה בתינוק, ופינו אותו בהחייאה ובמצב אנוש לבית החולים מעייני הישועה הסמוך, שם נקבע מותו.

למקום זומנו חוקרי משטרה, שחוקרים האם מדובר ברשלנות מצד המטפלות בפעוטון.

בחקירתה במשטרת מרחב דן סיפרה המטפלת, אישה בשנות השישים לחייה, כי היא מטפלת בילדים כבר 36 שנה. לדבריה, העבירה את מיטת התינוק ליד שולחן ועליו מאוורר, בזמן שהלכה למטבח להכין ארוחת צהריים. לדבריה, ככל הנראה התינוק משך את מפת הניילון שהייתה על השולחן.

עוד אמרה, כי בזמן בו נעדרה מהחדר, הבחינה בשלושת הילדים האחרים, בני שלוש-ארבע, הנמצאים במשפחתון, כשהם משחקים ליד מיטתו של התינוק. בשלב מסויים היא ניגשה למיטה, ורק אז הבחינה במפת הניילון שנכרכה על פניו. המטפלת הזעיקה את שכניה לעזרה ובמקביל הזמינה ניידת טיפול נמרץ.

בעקבות המקרה הטראגי, פירסם ארגון 'הצלה ישראל' בשיתוף עם ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים' הוראות כיצד להישמר מאפשרויות של חנק במקרים דומים אצל פעוטות:

אין להציב את מיטת התינוק ליד שולחן עם מפה או וילונות, אותם יכול התינוק למשוך.
יש להרחיק שקיות ומפות ניילון מהישג ידם של תינוקות ופעוטות.
אין להשאיר תינוקות, פעוטות וילדים עד גיל 6, ללא השגחה ראויה.

הלוויתו של התינוק תתקיים בשעה 19:30 בבית עלמין סגולה בפתח-תקווה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד