י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסתמן: המצעד יעבור לת"א

רבנים, פוליטקאים וראשי דתות דורשים לבטל. חיים רמון תומך. התוצאה: המצעד כנראה לא יצעד בעיר הקודש

יצטרך להחליט. המפכ"ל קראדי
יצטרך להחליט. המפכ"ל קראדי

הלחץ עוזר: כפי שדיווחנו כבר, לראשונה, בשבוע שעבר, לאור ההתנגדות מצד גורמים דתיים - יהודים, נוצרים ומוסלמים - לעריכת מצעד התועבה העולמי, המתוכן להתקיים בירושלים בחודש הבא, צפוי השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, להיפגש עם גורמים במשטרה ולהחליט אם המצעד יתקיים או יבוטל. לפי המסתמן כעת, ההחלטה תהיה שהמצעד יעבור לתל-אביב. במשטרה אישרו לאתר YNET כי זו המגמה המסתמנת, אם כי הדבר טרם נקבע באופן סופי.

רשמית מנמקים גורמים במשטרה, כי הסיבה לנדידת המצעד היא החשש שהתעורר במשטרת ירושלים נוכח גודלו של האירוע והמורכבות שבאבטחתו, אולם לכולם ברור שלא זו הסיבה האמיתיץ, אלא הלחץ הפוליטי שהופעל על גורמים שונים.

כעת מתברר, לפי YNET, שמתנגדי המצעד נהנו מרוח גבית גם מכיוונו של שר המשפטים, חיים רמון. האתר מדווח כי השר חיים רמון נועד בשבוע שעבר עם השר אלי ישי. האחרון טען באוזני רמון כי "אמנם, יש עניין של חופש הביטוי, אבל מצד שני קיימת טובת הציבור". לטענת ישי, שר המשפטים השיב כי קיימת בעיה משפטית עם ביטול המצעד לגמרי, אך הוא בהחלט תמך ברעיון להרחיקו מירושלים, "בגלל טובת הציבור ומפני שראשי שלוש הדתות מתנגדים".

רמון עצמו הבהיר בשיחה עם ynet כי מסר לשר התמ"ת שמשרד המשפטים יציג את עמדתו הפורמלית על-פי רוח החוק בפני הגוף שמוסמך לדון בכך. "אין לי כל נגיעה אישית להמלצות שתוצגנה על-ידי הגורמים המקצועיים, ואיני מתכוון להתערב בסוגייה הערכית הזאת", דברי רמון.

כאמור, במשטרה מבהירים כי דבר לא הוחלט בשלב זה. "נבחנת הבקשה לקיים את מצעד הגאווה בירושלים, ובימים הקרובים צריכה להתקבל החלטה", לשון ההודעה הרשמית של משטרת מחוז ירושלים.

בשבוע הבא יכונס דיון במטה הכללי, והמפכ"ל קראדי יתבקש באופן אישי לאשר את המצעד בירושלים. בכירים במשטרה הודו בשיחה עם ynet כי אם תוצג בקשה רשמית לקיים את המצעד דווקא בתל-אביב, יהיה קל יותר לאשרה. ,

קישורים:
מצעד התועבה -כן או לא?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד