י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

זול שם, רשת חדשה פה

בלעדי: 'זול פה' לא תהיה פעילה עוד במגזר החרדי. מרגלית ובוים יפתחו רשת חדשה בשיתוף 'שופרסל'

עשו בית ספר לכל ענף הקמעונאות. בוים (מימין) ומרגלית. צילום: 'עניינים'
עשו בית ספר לכל ענף הקמעונאות. בוים (מימין) ומרגלית. צילום: 'עניינים'



רשת 'זול פה' לא תהיה פעילה עוד במגזר החרדי, אלא רק במגזר הכללי. במקומה, תיפתח רשת חדשה שתנוהל על-ידי מפעילי 'זול פה' לשעבר, אברהם משה מרגלית ואריה בוים, ובאחזקה משותפת של רשת 'שופרסל'.

הרשת החדשה תורכב מארבעה סניפי 'זול פה' הקיימים בריכוזים החרדיים, שיוסבו לרשת החדשה, ומחמישה סניפים נוספים של 'שופרסל' בערים חרדיות שיעברו 'שינוי השם' בשבועות הקרובים.

הבעלות על הרשת החדשה תהייה 50% 'שופרסל' ו-50% מרגלית ובוים, כאשר הניהול יהיה באופן בלעדי בידי מרגלית ובוים.

בשלב זה טרם ניתן לחשוף את שם הרשת החדשה.

אלו עיקרי הדברים שנחתמו השבוע באופן סופי בהסכם בין 'שופרסל' ובין מפעילי 'זול פה' לשעבר.

כזכור, רכשה 'שופרסל' את הרשת הקורסת 'קלאבמרקט', כאשר כחלק מהרכישה קיבלה 'שופרסל' את הבעלות על המותג 'זול פה', שהיה בשליטת 'קלאבמרקט'.

רשת 'זול פה' היתה אמנם מותג של 'קלאבמרקט', אולם היא היתה בבעלות משותפת של אנשי העסקים אברהם משה מרגלית ואריה בוים, שהחזיקו בכ-50% ברווחים על ארבעה סניפי הרשת בריכוזים החרדיים ו-40% בסניף בארות יצחק. השניים ניהלו לבדם את סניפי 'זול פה', על-פי אסטרטגיה קמעונית ייחודית – מגוון מצומצם של מוצרים במחירים זולים במיוחד וללא מבצעים.

בחודשים האחרונים ניהלו ראשי 'שופרסל' משא ומתן מול מנהלי 'זול פה' במטרה להמשיך את פעילות תת-הרשת הן במגזר החרדי והן במגזר הכללי. כפי שדיווחנו לראשונה, כבר בשלב הראשון היה ברור כי 'שופרסל' תמחק את תתי הרשתות שלה הפעילים במגזר החרדי, 'זול למהדרין' ו'קסומוס למהדרין', לאחר שלא עמדו ביעדי הרווח הרצויים.

כאן יש לציין, כי כאשר בחנו ב'שופרסל' את מהלך רכישת 'קלאבמרקט', הם הגיעו למסקנה כי העוגן המרכזי של הרשת זוהי תת-הרשת 'זול פה', שהיתה בעלת מחזור כספי גדול ורווחים גבוהים. 'שופרסל' האמינה במותג ורצתה לשמר אותו.

בשלב הראשון במשא ומתן, היה מדובר כי 'שופרסל' תסב את החנויות שלה במגזר החרדי - 'זול למהדרין' ו'קוסמוס למהדרין' - ל'זול פה', ותשאיר את הניהול הבלעדי של הרשת המורחבת בידי מרגלית ובוים. אולם ראשי 'שופרסל' סירבו לוותר על הניהול של המותג הנחשק, שזכה לפופולוריות רבה גם בסניפים רבים שהיו פרוסים במגזר הכללי (מהלך החדירה של 'זול פה' למגזר הכללי זיכה את 'פרסום גל', שהוביל את המהלך, בפרס יוקרתי).

על-פי ההסכם הסופי שנחתם בין הצדדים, 'זול פה' יעלם מהמגזר החרדי וישאר בשליטת 'שופרסל' רק במגזר הכללי, ובמקום זאת, תיפתח רשת חדשה למגזר החרדי. ברשת החדשה יהיו תשעה סניפים – שלושת סניפי 'זול פה' לשעבר - בירושלים, בני-ברק ובית-שמש - וסניף בארות יצחק, שיוסבו לרשת החדשה, ובנוסף, חמישה סניפים נוספים של 'שופרסל' בריכוזים החרדיים, שנקרא עד עתה 'זול למהדרין' ו'קוסמוס למהדרין'.

הרשת החדשה שתקום תהייה בבעלות משותפת 50% של מרגלית ובוים, ובניהול בלעדי שלהם. בכך, למעשה, יוצאת 'שופרסל' מפעילות במגזר החרדי, ומעניקה למרגלית ובוים את האשראי לפעול באופן בלעדי במגזר שממנו הם באים.

מנהלי הרשת החדשה מתכוונים להקים אותה על בסיס האסטרטגיה הקמעונאית, הערכים ושיטת הניהול שהוכיחו את עצמם ב'זול פה', ולהמשיך להציע לצרכן החרדי מגוון מצומצם של מוצרים במחירים נמוכים באופן קבוע. כך, מאמינים ראשי הרשת, הם ימשיכו לשלוט בנתח שוק גבוה בשוק הקמעונאות במגזר החרדי.

יש סיבה לחגוג


חתימת ההסכם סגרה פרק קשה ומתיש שעברו מרגלית ובוים בשנה האחרונה, עם קריסתה של רשת 'קלאבמרקט' - שיחד עימה הפעילו את 'זול פה'. בחודשים הראשונים שלאחר הקריסה היתה 'זול פה' ריקה ממוצרים, והיה קיים חשש כבד כי לקוחותיה הקבועים של הרשת יזנחו אותה.

עתה, לאחר שהצליחו לעבור את המשוכה, כינסו מרגלית ובוים מסיבת הודיה ביום שני בערב באולם 'מצדה' בראש העין. המסיבה היתה בפורום מצומצם של המקורבים לבעלי הרשת, ח"כ ר' יעקב ליצמן, מפרק 'קלאבמרקט' שלמה נס וספקיה הגדולים של הרשת.

בדברי הברכה אמר ליצמן, כי ראשי המשק והכלכלה ופקידי האוצר שהוא נפגש עימם, מעריכים מאד את העובדה שבאו שני יהודים חרדים, חסידי גור, ללא תואר בכלכלה ובלי שלמדו באוניברסיטה, ו'עשו בית-ספר' לכל ענף הקמעונות בארץ. לדבריו, זהו בהחלט ענין של קידוש השם.

עוד הוסיף ליצמן, כי כמי שעקב אחרי המשבר הגדול של 'קלאבמרקט' והישרדותה של 'זול פה', לא יכול שלא לראות את יד ה' המכוונת שהיתה פה.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד