י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הילדים למרכז, האורחים מבטלים

רבים מהציבור החרדי מעבירים הילדים לאיזור המרכז. אחרים מתעקשים להישאר. קבוצות ביטלו בואם למירון

צימרים במירון. מקום נפלא, לא בעת מלחמה
צימרים במירון. מקום נפלא, לא בעת מלחמה

בשעה שקטיושות ממשיכות ליפול, כמו גשם, באיזור הצפון, נוטשים תושבים את ביתם מחשש שייפגעו. רבים מקרב הציבור החרדי מעבירים את ילדיהם לאיזור המרכז, שם יתאכסנו אצל קרובי משפחה. לעומתם, ישנם לא מעטים המתעקשים להישאר באיזור. "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", אומר מנחם ג', חרדי המתגורר בצפת. "שאני אכנע לחיזבאללה ואעזוב את ביתי? ממש לא", אומר אחר.

במושב מירון, שבקרבתו נפלו מספר קטיושות הבוקר, ביטלו כל האורחים את ההזמנות לצימרים בישוב. "כל מי שהזמין צימר לשבת ביטל", מספר ר' יוסי לאופר שמחזיק ברשותו שישה צימרים. "הייתה לי קבוצה של ארבעים וחמישה איש שתכננו להגיע לשבת - וביטלו".

האם מדובר במשפחות ממגזר מסויים, או שתופעת הביטולים הייתה בקרב כולם? שאלנו והוא השיב: "אנשים מכל המגזרים ביטלו. אבל זה המצב ואנחנו צריכים להשלים עם זה. לאורך כל היום, הייתי עד לפיצוצים ולההפגזות. אין לנו לקוות, אלא שהמצב יירגע ויהיה בסדר".

אתה זוכר כזה מצב, בו בוטלו הזמנות כה רבות?

"לא. בזמן שראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון עלה להר-הבית, אז היו מספר ביטולים מחשש להתקפות על הצפון, אבל לא בסדר גודל שכזה, כמו שקורה כעת".

בין הקבוצות שביטלו היו חסידי ויז'ניץ שהיו אמורים להתארח בשבת במתחם 'בני עקיבא', מעל לציון רשב"י. גם קבוצה של חסידי פינסק קרלין, שהייתה אמורה להתארח ב'אולפנת בני עקיבא' במושב למטה - ביטלה את בואה. גם חסידי סאטמר, שהיו אמורים להתארח במושב ביטלו את בואם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד