י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מלחמה בצפון: הפצצות בביירות

מטוסי צה"ל השמידו את כביש ביירות-דמשק, ופגעו במיכלי דלק ובמפקדה הראשית של החיזבאללה בביירות

תוצאות תקיפת חיל האוויר. צילום: רויטרס
תוצאות תקיפת חיל האוויר. צילום: רויטרס

במסגרת מבצע 'שכר הולם' חיל האוויר תקף הערב את כביש ביירות דמשק ושימש אותו מפעולה. בדיווחים בלבנון נאמר שמטוסי קרב פגעו לפחות חמש פעמים במקומות שונים בכביש.

מוקדם יותר תקפו מטוסי חיל האוויר מאגר דלק מרכזי, המשמש את מטוסי הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי בביירות. זאת הפעם השנייה שחיל האוויר פוגע בנמל התעופה.

צה"ל גם החל לתקוף את מעוז החיזבאללה בשכונת דח'יה בביירות, בו ממוקמים מפקדות החיזבאללה בתיהם של בכירי החיזבאללה ובני משפחותיהם. זאת לאחר שהצבא פיזר בביירות כרוז לאזרחים להתפנות מהאזור.

עדי ראייה וגורמי ביטחון לבנונים מסרו כי מטוסים ישראלים שיגרו לפחות שבעה טילים לעבר השכונה ושריפות פרצו במוקדים שונים. בין השאר, ניזוקו חנויות, בתים ועשרות מכוניות. "אל מנאר" דיווחה כי אחד היעדים היה גשר באזור. כן הותקפו מאגרי דלק של תחנת הכוח "ג'ייה" ומגרש שבו נהגו מנהיגי חיזבאללה לערוך עצרות רבות משתתפים. לפי הלבנונים, צה"ל תקף גם את הכביש הראשי המוביל לנמל התעופה בינלאומי של ביירות ולדרום. צבא לבנון הגיב באש נגד מטוסים. צה"ל אישר כי תקף יעדים בביירות.

הבוקר (שישי) דיווחה משטרת לבנון כי מטוסי חיל האוויר תקפו בסיס של החזית העממית-המפקדה הכללית - ארגונו של אחמד ג'יבריל, בקוסאייה שבאזור הבקעה הלבנונית. דווח כי התקיפה נעשתה 2 ק"מ בלבד מהגבול הסורי.

מצה"ל נמסר הבוקר על התקיפה בביירות כי "הותקפו מהאוויר יעדים במתחם המפקדה הראשית של ארגון חיזבאללה בביירות. צה"ל תקף את מבנה האבטחה והשומרים במפקדה הראשית של הארגון. כמו כן, תקף צה"ל את הגשרים וצירי הגישה למתחם". על פי צה"ל, "מהמרכז שהותקף יוצאות הפקודות וההנחיות ומנוהלת פעילות הטרור".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הזהיר צה"ל את תושבי שכונת דחייה באמצעות כרוזים שפוזרו ממטוסי חיל האוויר. בכרוזים נקראו האזרחים הלבנונים להתפנות מהאזורים בהם פועלים אנשי חיזבאללה מחשש שיפגעו. "בעקבות פעולות הטרור המתמשכות של חיזבאללה צה"ל פועל בלבנון. למען שלומכם, כדי למנוע באזרחים שאינם מעורבים, עליכם להימנע מלהימצא באזורים שבהם פועלים אנשי חיזבאללה", נאמר בכרוזים. לתושבים נאמר עוד: "דעו, כי המשך פעילות הטרור נגד מדינת ישראל היא חרב פיפיות עבורכם ועבור לבנון".

במקביל, כוחות צה"ל הצליחו לחלץ את גופותיהם של ארבעת אנשי צוות הטנק שנפגע אתמול ממטען רב עוצמה בדרום לבנון. הדבר היה כרארך זמן רב והיה כרוך בסכמה רבה, לאחר שחיזבאללה ירה אש מרגמות על האזור.

על-פי דיווח ברשת באל-ג'זירה, מקורב לארגון החיזבאללה אישר כי החיילים חטופים בחיים. על-פי הדיווח, אחד החיילים הוסע במונית והשניים הועברו למקום 'מבטחים מרוחק'.

בעקבות המתיחות בדרום ובצפון, הכריזה המשטרה אתמול כי היא מעלה את הכוננות ועוברת לכוננות דרגה ג', הרמה הגבוהה ביותר לפני הכרזה על מצב חירום.

קישורים:
מלחמה בצפון: עשרות נפגעים
מלחמה בצפון: צפת תחת אש
גדולי ישראל: עת צרה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד