י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מושיטים יד, מתארגנים לשבת

אירגוני החסד מסייעים לתושבי הצפון: צעירי חב"ד מחלקים חלות ויין, ארגוני 'הצלה' שלחו אמבולנסים ומתנדבים

אהוד ברח, התושבים במקלטים
אהוד ברח, התושבים במקלטים

צעירי חב"ד בישראל מבקרים בשעות אחר הצהריים של יום ו' במקלטים ובבתי התושבים באיזור ישוביי הצפון, ומחלקים להם חלות ובקבוקי יין לשבת. זאת, לאחר שתושבים רבים חששו לצאת מהמקלטים, ולא הספיקו להצטייד בחלות וביין לשבת.

צעירי-חב"ד שלחו משלוח של משאיות ובהם עשרות אלפי חלות ובקבוקי יין, בסיועו של איש העסקים היהודי-רוסי ארקדי גאידמק.

בתוך כך, נמסר כי שלוחי חב"ד מבקרים בבתי משפחות החיילים ההרוגים והנעדרים. פעילות זו מצטרפת לפעילות הרוחנית ולעידוד המוראלי שבתי חב"ד פועלים בקרב התושבים. במטה צעירי-חב"ד אומרים, כי "ניסיון העבר מלמד כי הביקור הלבבי מחזק ומעניק כוחות לפצועים ובני משפחותיהם בשעה קשה זו".

גם ארגון 'הצלה ישראל' הצטרף למאמצי הסיוע לתושבי הצפון. אמש (ה) הורה יו"ר 'הצלה ישראל', ר' דוד גרינוולד, על תגבור מאסיבי של כוח ההצלה והחירום בצפת, חיפה, כרמיאל ובגליל המערבי.

טרקטורון החירום של 'הצלה ישראל' הועבר למטולה, שני אמבולנסים ובהם ציוד רפואי נוסף הכולל בלוני חמצן, אפודי מגן וציוד חירום לכל תרחיש, נשלחו בשעות הערב ממרכז 'הצלה ישראל' בירושלים לסניף באזור צפת.

יו"ר 'הצלה ישראל' ציין, כי למרות ההיערכות המוקדמת של חברי הסניף בגליל, הורה על תגבור מיידי של הכוח הפועל במקום ושליחת ציוד חירום נוסף לאזור הצפון. "המתנדבים פועלים תחת מטחי קטיושות ועלינו לדאוג לשלומם", אמר גרינוולד. "הוריתי על שליחת עשרות אפודי מגן וציוד חירום בכדי שהחובשים באזור הצפון יהיו מוכנים לכל תרחיש אפשרי".

אחראי 'הצלה ישראל' בגליל, נחמן קליין, שוחח אמש עם יו"ר 'הצלה ישראל' ועדכן אותו בפעילות המתקיימת בצפון ועל עשרות מקרי החירום בהם טיפלו החובשים בעקבות נפילות הקטיושות בגליל ובצפון הארץ.

אחד מטילי הקטיושה שנורו על העיר צפת נחתה בפגיעה ישירה על ביתו של אחד ממתנדבי 'הצלה ישראל' ובחסדי שמים, למרות שבני הבית שהו באותה העת בביתם, לא נפגעו מפגיעת הטיל.

גם בחיפה נערכו חברי הסניף המקומי של 'הצלה ישראל' לקראת ההסלמה באזור.

דוברות 'הצלה גוש-דן' מוסרת: בעקבות המצב הביטחוני המתוח, לקחו מתנדבי 'הצלה גוש דן' 15 אמבולנסים לביתם ככוננים בנוסף ל-3 אמבולנסים של הצלה המוצבים גם הם ככוננים בשגרה, זאת בעקבות פנייתו של מנכ"ל מד"א מר אלי בין אל הרב אשר שלומוביץ, מנכ"ל 'הצלה גוש דן'.
כמו כן נשלח צוות מתנדבים מקצועי ומיומן למירון, כדי לשבות שם את השבת ולתגבר את מערך כוחות ההצלה והחירום בצפון.

במידה וירי הקטיושות לא יפסק ישלח צוות נוסף לסייע לכוחות החירום בצפון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד