י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משוגעים, רדו מצפת

לבנו של ר' ארז הורביץ, נכדו של שר האוצר יגאל הורביץ, היה נס גדול. "הטיל נכנס לחדר ונפל על מיטתו"

פגיעה בבית. צילום: ירון ברנר
פגיעה בבית. צילום: ירון ברנר

מטחי הקטיושות נורים ללא הרף אל עבר צפת, העיר שספגה עד כה הכי הרבה טילים, מאז פרוץ המלחמה בצפון. אבל, אל מול הפגיעות בנפש וברכוש - יש גם ניסים.

הגב' רותי הורביץ, רעייתו של ר' ארז הורביץ מצפת, ראתה כמה כאלה מתרחשים אל מול עיניה. ר' ארז הורביץ הוא נכדו של השר האוצר לשעבר, יגאל הורביץ, שהתפרסם במטבעות הלשון שלו "אין לי" ו"משוגעים רדו מהגג". הנכד חזר בתשובה בצעירותו, ומתגורר, כאמור, בצפת.

"הבית שלנו בנוי בצורה של שני מפלסים", סיפרה רותי הורביץ לאתר 'שטורעם'. "בערב שבת בעלי חישב מהיכן סביר להניח שיפלו טילים, והכין את הילדים לישון במפלס השני, שהוא מעין מרתף. הוא הוריד למטה מזרונים והשכיב את הילדים.

"בבוקר הילד התעורר מאוחר והלך למניין שני בבית הכנסת, בניגוד לכל שבת שהוא מתפלל במניין הראשון. בסביבות 13:30 התחילו מטחים נוראים ואחד הטילים נפל על הבית, בדיוק מהכיוון שלא ציפינו. לגודל הנס, כיוון שהילד חזר מבית הכנסת מהמניין השני, הוא לא היה במיטתו.

"כשירדנו למטה נדהמנו: הטיל נפל אל תוך החדר, כשהוא עוקף בדרך את כל העצים, וחודר אל תוך המיטה של הילד. כוחות הבטחון הגיעו - והיו מזועזעים. החייל אמר שחלק מהטיל התפוצץ מחוץ לבית וחלק בפנים, כאשר החלק העיקרי של הקטיושה, שהוא כעין צינור, חדר אל תוך האדמה בחדר ולא התפוצץ.

"החייל יצא מהחדר עם סמרטוט והראה לי: 'זה מה שנשאר מהמיטה של הילד שלך'.

"זה לא הנס הראשון של הילד הזה. ביום שישי נפלה קטיושה מספר מטרים מהבית שלנו, והילד עף ממש מהמיטה ולא נפגע. נס נוסף שארע לו היה ביום שישי, כשהוא יצא יחד עם אחיו להכריז על מבצע נרות שבת קודש, פגע טיל בסמוך לרכב שהתרומם באוויר מעוצמת ההדף, והילד לא נפגע. אחד החיילים אמר לנו בשבת: אני לא מבין מי שמר על הילד הזה...".

קישורים:
מקור
עוד על המלחמה בצפון - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד