י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"החברים שלי נהרגו"

"אני לא מאמין שזה קרה", אומר נהג הקטר החרדי ר' שלמה מירוב. הישיבות בצפון - מושבתות

ר' שלמה מירוב על רקע הרכבת * ארכיון: COL
ר' שלמה מירוב על רקע הרכבת * ארכיון: COL

מטח קטיושות על חיפה, מהקשים ביותר בתולדות ישראל: המשטרה דיווחה הבוקר (א') על שמונה הרוגים מפגיעה ישירה של קטיושה במוסך 'רכבת ישראל' בחוף שמן בחיפה. אנשי מד"א טיפלו בעשרות נפגעים ופינה אותם לבתי-החולים בעיר.

הפגיעה הקשה ביותר הייתה במחלקת שיפוץ הקרונות במוסך הרכבת. טיל אחד פגע פגיעה ישירה בבניין וחדר לתוכו וכתוצאה מכך נהרגו שמונה עובדים. 23 אחרים נפצעו, שישה מהם במצב קשה ושלושה קל. הפצועים פונו אל בתי-החולים רמב"ם ובני ציון. דובר שירותי הכבאות מסר כי במקום פרצה שריפה, אולם היא כובתה.

בעקבות הירי הבוקר הורה פיקוד העורף לתושבי חיפה, הקריות, עכו, טירת הכרמל, נשר, ובכל מקום שבו נשמעה צפירה – להיכנס לחדרי ביטחון ולחדרים פנימיים. פיקוד העורף קרא גם לתושבים מדרום לחיפה לגלות ערנות למקרה שתושמע צפירה באזוריהם. במקביל, הופסקה פעילותם של כל קווי 'רכבת ישראל' מצפון לבנימינה.

משטרת חיפה קיבלה כבר אמש (מוצאי-שבת) הודעה מגורמים ביטחוניים על אפשרות לפגיעת קטיושות בעיר. זו גם הסיבה שבשעת לילה מאוחרת הפך פיקוד העורף את החלטתה של עיריית חיפה לפתוח את הקייטנות.

הפיגוע תפס את נהג הטקר ר' שלמה מירוב מקריית-מוצקין במהלך נסיעה שגרתית לעכו. "שמענו פיצוצים", הוא מספר. "ילדים החלו לבכות ופאניקה גדולה החלה להשתרר ברכבת. אני קיבלתי הוראה מיידית לעצור בעכו ולא להמשיך בנסיעה לחיפה, מפני חשש להתקפה נוספת.

"נוסעים רבים שניסו לצלצל לבני-המשפחה באמצעות הניידים, לא הצליחו בגלל שהיה שיבושים קשים מאוד בקשר וזה הוסיף לפאניקה פן נוסף. כשעצרתי את הרכבת, אנשים החלו להתקשר באמצעות קו 'בזק' של 'רכבת ישראל' במקום".

המקום בו ארע הפיגוע, מוכר לר' שלמה טוב מאוד. מידי בוקר וערב הוא נמצא שם, בכדי לקחת רכבת, להחליף קרונות ועוד. כך גם היה היום, אלא שהפעם הוא יצא מוקדם יותר. "יצאתי ב-3 בלילה לעבר המוסך", הוא מספר, "ולקחתי רכבת, כפי שאני עושה מידי יום. אמרתי לעובדים היקרים 'יום-טוב', כדרך השגרה. אני מכיר את כל העובדים טוב מאוד. אני לא מאמין שזה קרה. החברים שלי נהרגו..."

מידי יום, כשר' שלמה עוצר את הרכבת, הוא מציע לנוסעיו להניח תפילין, וכך גם עשה הפעם. "למרות הלחץ, אנשים נאותו להניח תפילין, חלקם בגלל המצב הקשה. אנחנו מקווים שהמצב ישתפר ושייפסקו הצרות עם ביאת משיח", הוא מסיים בכאב.

הישיבות בצפון השביתו את לימודיהן ועוברות למרכז הארץ. ישיבות גור ובעלזא שבחיפה נסגרו ועברו למרכז ולירושלים. בישיבת חב"ד במגדל-העמק לא יתקיימו היום הלימודים ומחר, כך לדברי ההנהלה, ייתכן והמצב ישתנה. ואילו בישיבת חב"ד בצפת, הלימודים יימשכו, אך רק עם אישור מההורים - יוכלו הבחורים לבוא לישיבה.

קישורים:
מקור הידיעה
8 הרוגים בחיפה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד