ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

ניסים בירושלים

אסון כבד נמנע בירושלים: מחבל נעצר עם מטען חבלה מוכן להפעלה. בקבוקי תבערה על בית-כנסת ברמת שלמה

התכוון להתפוצץ. מחבל. צילום אילוסטרציה
התכוון להתפוצץ. מחבל. צילום אילוסטרציה

שלושה ניסיונות לפגע ביהודים אירוע בשעות האחרונות בירושלים: החמור מכל ארע סמוך לכיכר ספרא ובניין העירייה, שם באורח נס נמנע אסון כבד.

האירוע התרחש בצומת הרחובות יפו שבטי ישראל, ליד בנין העירייה ככר ספרא. בבדיקה שגרתית של מאבטחי התחבורה הציבורית על גופו של עובר אורח - נוסע ערבי, נמצא מטען חבלה.

ב-YNET דווח, כי שוטרים בעמדת שיקוף במקום הבחינו בפלסטיני מתקרב לעברם רגלית כשבידו תיק. הם דרשו ממנו להיבדק - ואז אמר להם שיש ברשותו מטען.

השוטרים עצרו את הצעיר, כפתו אותו והעבירו אותו לחקירה בידי גורמי הביטחון ומפלג המיעוטים במחוז ירושלים. הוא סיפר כי התכוון לבצע פיגוע, וההערכה היא שהיעד היה מרכז הבירה. עדיין לא ברור אם התכוון להתפוצץ עם המטען, או להניחו במקום ולהסתלק.

בעקבות האירוע סגרה המשטרה את האזור כולו והעלתה מסוק לאוויר, בניסיון לאתר את שותפיו של המחבל. חבלנים הוזעקו למקום והרחיקו את המטען, במשקל של ארבעה עד חמישה ק"ג, למקום מבודד.

לפני כן, בשעות הבוקר המוקדמות, הושלכו שני בקבוקי תבעירה לעבר בית כנסת ברחוב אגרות משה ברכס שועפט - רמת שלמה. לא נגרם נזק ואיש לא נפגע.

ממשטרת ישראל נמסר, כי בקבוק אחד התנפץ והתלקח, השני התנפץ אך לא התלקח.המשטרה פתחה בחקירה.

ערבים גם ניסו לתקוף אברך בירושלים. ברחוב רקנטי בשכונת רמות ג', תקפו ערבים על רקע לאומני את הרב נפתלי מילר. הרב מילר, שהגיע הבוקר עם מונית לכולל בו הוא לומד, הותקף בעת שיצא ממונית במכות בכל חלקי גופו.

הערבים ברחו עם תיקו בו היה הסנדוויץ' שאשתו הכינה לו לכולל. הרב מילר נחבל בראשו ונפגע באורח קל.

בידי מערכת הביטחון עשרות התרעות בדבר כוונה לבצע פיגועים בעורף, בניסיון להרחיב את זירת הלחימה ואת הפגיעה בקרב אזרחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד