כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

"מפנים גב למיליוני הקדושים"

האיש והשנאה מונה ליו"ר 'יד ושם'. ח"כ פרוש: "כיצד נעמיד אדם שנאומיו רצופים התבטאויות אנטישמיות?"

"מאות אלפי יהודים, בישראל ובתפוצות, ירידו רגליהם ממוסד זה". טומי לפיד
"מאות אלפי יהודים, בישראל ובתפוצות, ירידו רגליהם ממוסד זה". טומי לפיד

הממשלה אישרה אתמול את מינויו של יוסף (טומי) לפיד, מי שהיה יו"ר 'שינוי' בכנסת ונודע בשנאתו העזה לכל דבר שריח דת נודף ממנו, ליו"ר המועצה של 'יד ושם'. לפיד מחליף בתפקיד את הפרופ' שבח וייס, שמסיים כהונה של 7 שנים כיו"ר מועצת 'יד ושם'.

המינוי גרר אחריו תגובות נזעמות מצד אישי ציבור וחברי כנסת דתיים. עוד לפני החלטת הממשלה, פנה ח"כ הרב מאיר פרוש במברק אל ראש הממשלה אהוד אולמרט, לבטל את המינוי.

"לפיד אינו ראוי לכהן כיו"ר המוסד הממלכתי, שהוקם מכוח חוק מיוחד כדי לעסוק בהנצחת זכרם של בני העם היהודי, שהועלו על המוקד בשנות השואה. בעמדותיו האנטי דתיות הקיצוניות, הוא אינו מכבד את כל הנשמות הקדושות של קהילות בית ישראל, ביניהם רבנן ותלמידיהם, ששוועת 'שמע ישראל' זעקה לפני מותם", כתב פרוש.

הרב פרוש ציין, כי תקנון 'יד ושם' קובע אמנם שיו"ר רשות הזכרון יתמנה לתפקיד על-ידי ראש הממשלה, ובאישור הממשלה, אך המוסד עצמו אמור להימצא מעל לכל מחלוקות פוליטיות, ולכן חשוב וחיוני שהיו"ר שלו יהיה מוסכם על כל חלקי העם. "אישיותו והשקפותיו של לפיד הן ההפך הגמור: הוא ראש וראשון לעויני ועוקרי הדת בישראל, ואדם בלתי מקובל על חלקים רחבים מאוד בעם, בהם מסורתיים, דתיים וחרדים".

"אנו מזכירים תמיד את המרצחים הגרמנים, עם עוזריהם משאר העמים, שהיו בעצה אחת להשמיד להרוג ולאבד את העם היהודי, למחות את זכר היהדות ולכלות את כל אשר בשם ישראל יקרא", מדגיש הרב פרוש במכתבו. "ואיך נעמיד בראש רשות הזכרון מי שמכנה את מורשת היהדות ומצוות התורה 'מנהגים פרימיטיביים ונחשלים'?. כיצד נעמיד בראש 'יד ושם', אדם שנאומיו רצופים התבטאויות אנטישמיות מובהקות?".

עוד במכתב: "אין לי כמעט ספק, שאם חלילה ימונה לפיד כיו"ר 'יד ושם' הוא יפגין, בבוטות המאפיינת את אישיותו, את השקפתו האנטי דתית בטקסים הקבועים במוסד, יתבע לא להשמיע תפילת 'יזכור' לחללי השואה ויתכן גם שימנע אמירת 'קדיש'. אין, לכן, למנות איש זה לתפקיד – אלא אם הכוונה מראש, להפנות את הגב לזכרם של מליוני הקדושים וצוואתם הרוחנית. כמובן, שמינויו של לפיד יגרום לכך שמאות אלפי יהודים, בישראל ובתפוצות, ידירו רגליהם ממוסד זה".

כאמור, המברק לראש הממשלה לא שינה במאומה, והממשלה אישרה אתמול את מינויו של לפיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד