י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לא יעבדו בשבת

התאחדות התעשיינים דרשה להפעיל את נמל אשדוד בשבת בגלל העומס. רבה של אשדוד הצליח לסכל התכנית

יישאר סגור בשבת. נמל אשדוד
יישאר סגור בשבת. נמל אשדוד

רבה של אשדוד, הגר"י שיינין, פעל במשך כל שעות הבוקר (ה) כדי למנוע את הפעלת נמל אשדוד. יו"ר הוועדים בנמל, עמרם כהן, הודיע כי הוא נענה לפניית הרב שיינין ולאור זאת לא יתקיימו בנמל כל עבודות במהלך השבת.

המלחמה בצפון הביאה לסגירתו הכמעט מוחלטת של נמל חיפה. אוניות רבות הופנו לעבר נמל אשדוד כדי לפרוק סחורות. אוניות אחרות שהיו אמורות להעמיס תוצרת ישראלית לחו"ל, הופנו אף הן לנמל הדרומי. הנחיה זו ניתנה על-ידי שר התחבורה שאול מופז עם תחילת המלחמה בצפון. הנהלת חברת נמל אשדוד נערכת לקליטה רחבת היקף של אוניות נוסעים ומטען.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס מסר, כי הנהלת חברת נמל אשדוד נערכת לקליטת כל תנועת האוניות מנמל חיפה לאשדוד, על מנת להמשיך ולקיים את הסחר הבין לאומי.

הלחץ הכבד בימים האחרונים על נמל אשדוד, הביא את התאחדות התעשיינים לפנות להנהלת הנמל בדרישה שזו תפעיל את הנמל גם במהלך השבת, וזאת כדי לעמוד בעומס הכבד של קבלת ושליחת סחורות.

יצויין, כי העובדה שנמל אשדוד הופרט ועבר לידיים פרטיות, כבר הביא כמעט לפתיחת הנמל בשבתות, אולם לחץ ציבורי כבד שהופעל, מנע את כה את הפעלת הנמל בשבתות.

לאחר שנודע על פניית התאחדות התעשיינים, פנה רבה של אשדוד, הגר"י שיינין אל יו"ר הוועדים בנמל, עמרם כהן, והפציר בו שלא לפרוץ את חומת קדושת השבת הנהוגה בנמל אשדוד, מאז היווסדה לפני למעלה מארבעים שנה.

עמרם כהן ניסה להסביר לרב שיינין כי יש צורך הכרחי לעמוד בעומס העצום שיש כיום בנמל, בעקבות המלחמה המתנהלת בצפון הארץ, אולם הרב שיינין הצליח לשכנעו, כי דווקא בגלל המצב המלחמתי, יש לעשות הכל כדי לשמור על קדושת השבת. דבריו היוצאים מן הלב של הרב שיינין, הצליחו בסופו של דבר לשכנע את יו"ר הוועדים, והוא הודיע רישמית, שהנמל יישאר סגור בשבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד