י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סופית: 'אגד פלוס' בביתר-עילית

מ"מ ראש העיר: "התושבים מקדמים בברכה את החברה החדשה ויברכו על כל יום שלא תהיה כאן ביתר תור"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

לאחר חודשים ארוכים של דיונים, הוחלט סופית על זכייתה של חברת 'אגד פלוס' במכרז להפעלת אשכול קווי התחבורה של העיר ביתר-עילית. הסכם בראשי-תיבות נחתם בין משרד התחבורה, חברת 'אגד פלוס' וחברת 'עילית'. כעת נדרש בית המשפט המחוזי בירושלים לאשר את ההסכם.

'אגד פלוס' תפעיל תוך מספר חודשים, את אשכול הקווים, באמצעות כ-60 אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, הכולל 18 קווים עירוניים ובינעירוניים, מתוכם 3 קווים פנימיים-עירוניים, 5 קווים בינעירוניים לירושלים ו-2 קווים לבית-שמש ולבני-ברק, באמצעות מערך הסעות משופר, הכולל הגדלה משמעותית של תדירות הנסיעה של האוטובוסים וכן אוטובוסים חדישים נמוכי רצפה, המותאמים לנכים ועגלות ילדים.

בית המשפט נדרש לתת את אישורו להחלטת משרד התחבורה על חברת 'אגד פלוס' כזוכה בהפעלת התחבורה בביתר-עילית, וזאת בעקבות עתירה שהגישה חברת 'אגד פלוס' בדרישה לפסול את חברת 'עילית' בשל פגמים שנפלו במסמכי המכרז שהגישה החברה, שהוכרזה לפני מספר חודשים כזוכה בהפעלת התחבורה בעיר.

השופטת שיגרה את שתי החברות המתחרות, יחד עם משרד התחבורה, להתדיינות מחוץ לכותלי בית המשפט.

מ"מ ראש עיריית ביתר-עילית, הרב מאיר רובינשטיין (המשמש כחבר ועדת המכרזים במשרד התחבורה לעניין התחבורה בביתר-עילית), שנכנס לעובי הקורה, היה שותף לדיונים בין שתי החברות על-מנת לזרז את כניסת המפעיל החדש בהקדם האפשרי לתועלת ציבור עשרות אלפי הנוסעים תושבי העיר.

הסדר הפשרה בין שתי החברות קובע מתן פיצוי של החברה הזוכה לחברה המפסידה. עם זאת, משרד התחבורה יעניק תוספת תקציבית לחברה המפעילה, בכפוף לעמידה בטיב השירות מעל לממוצע, בהתאם לבדיקות השנתיות שיבוצעו על-ידי משרד התחבורה.

יצויין, כי כעת, לאחר קביעת החברה הזוכה בהפעלת התחבורה הציבורית בביתר-עילית, תצטרך חברת 'אגד פלוס' להתארגן לקראת תחילת הפעלת השירותים המחודשים לתחבורה ציבורית בעיר, תוך כחודשיים.

הרב מאיר רובינשטיין אמר בעקבות זכייתה של 'אגד פלוס', כי נעשו כל המאמצים האפשריים להסדרת הוויכוח בין שתי החברות הזוכות לבין משרד התחבורה, על-מנת לאפשר לתושבי העיר תחבורה ציבורית תקינה.

"לא ניתן היה לאפשר, ולו חודש אחד נוסף, של המשך ההתעללות מצד חברת 'ביתר תור' בציבור הנוסעים, ולכן הושגה פשרה בין שתי החברות, בכך שייקבע בהקדם האפשרי - בלי צורך בהתערבות של בית המשפט - מי משתי החברות תהיה המפעילה של התחבורה הציבורית בביתר-עילית. כעת כולנו תקווה כי לאחר שנים ארוכות של סבל רב לתושבים, תשכיל חברת 'אגד פלוס' להפעיל מערך של תחבורה ציבורית ראויה והוגנת עבור תושבי ביתר-עילית", אמר הרב רובינשטיין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד